The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
After releasing OMODA 5 ICE and the fully electric OMODA 5E variant, the manufacturer is not slowing down. OMODA is preparing to introduce the eagerly awaited OMODA 7 model to the global market. Its presentation will take place during this year's Beijing International Motor Show (25/04-04/05). The new vehicle is a comprehensive revolution in the area of style and intelligent solutions. The new model is not all that the car manufacturer plans to surprise the market with. At the same time, further solutions from the future will be presented, including the world's first bionic robot.
New design
The new OMODA 7 model presented during the Beijing International Motor Show - one of the largest automotive events in Asia, also known as Auto China, which returned after a break caused by the pandemic (the previous edition took place in 2018) delights with its design. In the official photos announcing OMODA 7, what stands out is the design ethos, which emphasizes futuristic sensibility and aesthetic appeal. From the bold, sharp front end to the elegantly smooth waistline and tech-inspired lightning bolt taillights, every angle oozes style, promising to set new standards in SUV aesthetics. Compared to its predecessor, OMODA 7 boasts larger dimensions, positioning itself as a higher-end offer. In addition to maintaining its futuristic and fashionable design language, OMODA promises a new level of driving experience through the use of innovative smart solutions.
Setting trends
Known for their futuristic design and pleasant experiences when using intelligent solutions, cutting-edge energy technologies and comprehensive safety systems, OMODA SUVs have taken a special position in a market niche, especially among young consumers. The fashionable OMODA 5 crossover, together with its fully electric E5 variant, not only changed customers' perception of this type of vehicles, but also initiated a new trend in the field of ecological technologies and unique style. The introduction of the OMODA 7 aims to further drive this trend.
Personalized ecosystem of the future
OMODA&JAECO strives to build an ecological connection with customers that goes beyond cars themselves. Therefore, focusing on the user and future life scenarios, OMODA&JAECO has developed various ecological systems such as "Tech Life", "Fashion Life", "Off-Road Life", offering users a more personalized automotive experience with environmental concerns in mind.
During the Beijing International Automotive Exhibition, OMODA&JAECO will also organize an ecological press conference at its headquarters in Wuhu, China, during which it will officially present the world's first bionic robot, Mornine. It is the world's first bionic robot and has been developed by Chery Automobile, the parent company of OMODA&JAECO, in collaboration with AiMOGA, a strategic partner of Chery Automobile.
Powered by electricity, Mornine is described as a humanoid, intelligent, bipedal service robot that uses innovative applications of various biomimetic materials to accurately reproduce the digital image of a human. With the implementation of Mornine, OMODA&JAECOO has developed a strategy to gradually improve the robot, its functionality, its use as an expert in smart services in retail stores and a smart companion in home life, with an emphasis on development and optimization for specific scenarios and applications. During the event, Mornine will engage in direct multimodal interactions with guests, allowing participants to fully appreciate the intelligent charm of this new species of the future.
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
OMODA&JAECOO na rynkach Europejskich. Polska istotnym elementem ekspansji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.