Thales zaprezentował zaawansowane rozwiązania defence na targach MSPO w Kielcach
Thales, globalny lider branży defence, wziął udział w 31. edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO), który odbył się w dniach 5-8 września w Kielcach. Thales zaprezentował szereg rozwiązań zaimplementowanych przez największe militarne potęgi świata. Na swoim stoisku firma udostępniła modele i multimedialne wizualizacje zaawansowanych systemów technologicznych, m.in. mających wejść w skład fregat Miecznik.
Targi MSPO to jedno z najważniejszych wydarzeń branży obronnej na mapie Europy i trzecie co do wielkości targi defence po Paryżu i Londynie. W ciągu czterech dni targów kilkaset stoisk średnio co roku ogląda ok. 10 tysięcy gości. W tym roku stanowisko firmy Thales odwiedziły m.in. międzynarodowe delegacje i eksperci z Polski, Wielkiej Brytanii, Francji i Holandii.
Thales, jak co roku, zaprezentował imponujące portfolio produktowe – sprzęt i technologie wdrożone przez największe siły zbrojne świata. Wśród nich znalazły się interoperacyjne rozwiązania do zwalczania okrętów podwodnych i min, których elastyczne konfiguracje zapewniają możliwość synchronizacji i współdziałania z marynarkami wojennymi krajów sojuszniczych NATO. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przenośne systemy rakietowe STARStreak i LMM, które firma przekazała rok temu jako element wsparcia obrony powietrznej Ukrainy. STARStreak to najszybsza i jedna z najbardziej zaawansowanych rakiet ziemia-powietrze krótkiego zasięgu, w terenie osiąga prędkość 4 March, czyli ponad 3000 mil na godzinę. Po wystrzale uwalnia trzy naprowadzane laserowo pociski podwodne, które stwarzają dodatkowe możliwości uderzenia w cel. Z kolei brytyjski lekki pocisk wielozadaniowy (LMM) waży zaledwie 13 kilogramów i osiąga zasięg do 8 kilometrów. Dzięki swojej wielofunkcyjności wspiera jednostki wojskowe w obronie przed atakami powietrznymi, naziemnymi i wodnymi.
- W 2022 roku firma Thales została wybrana do wyposażenia przyszłych fregat Marynarki Wojennej RP w zintegrowany system walki TACTICOS i kompleksowy zestaw czujników. Współpracując z Konsorcjum PGZ-MIECZNIK i innymi polskimi gałęziami przemysłu, Thales przyczynia się do wzmacniania lokalnego przemysłu obronnego w Polsce. To dla nas zaszczyt, że dzieląc się naszym doświadczeniem i know-how, możemy uczestniczyć w tworzeniu ekosystemu obronnego w ramach Sojuszu Północnoatlantyckiego.” – mówi Marcin Czepiński, dyrektor Dywizji Obronnej Thales w Polsce.
Wieloletnie doświadczenie i sukcesy w realizacji kontraktów na całym świecie przyczyniły się do wyboru firmy Thales jako dostawcy technologii dla nowych okrętów Sił Zbrojnych RP oraz wyposażenia ich w zintegrowany system zarządzania walką TACTICOS. To strategiczny program dla Polski, który znacząco wzmocni i udoskonali przemysł obronny kraju, zapewniając mu ugruntowaną pozycję na arenie światowej.
- Naszym głównym celem w Polsce jest budowanie długoterminowych partnerstw strategicznych zarówno z lokalnymi firmami, jak i polskim rządem. Jesteśmy teraz w pełni zaangażowani w program Miecznik, współpracując ramię w ramię ze wszystkimi partnerami Konsorcjum w celu opracowania możliwie najlepszych rozwiązań wojskowych dla Polski. Cieszymy się, że tegoroczne MSPO przyniosło tak cenne spotkania z naszymi partnerami i klientami.” – podkreśliła Magdalena Nizik, prezes zarządu Thales Polska.
O Thales
Thales (Euronext Paris: HO) jest globalnym liderem technologicznym obsługującym rynki lotnicze, obronne oraz Digital Identity & Security. Nasze rozwiązania pomagają uczynić świat bezpieczniejszym, bardziej ekologicznym i sprzyjającym integracji.
Inwestujemy blisko 4 mld euro rocznie w badania i rozwój, napędzając innowacje w kluczowych obszarach, takich jak technologie kwantowe, architektury chmurowe, 6G i cyberbezpieczeństwo.
Grupa zatrudnia 77 000 pracowników w 68 krajach W 2022 roku osiągnęła przychody w wysokości 17,6 mld euro w 2022 r.*
* bez dywizji transportowej
Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń…
Waloryzacja to nie podwyżka. Co naprawdę negocjują firmy z sektora ochrony?
G City współtwórcą obszernego projektu-MALL CBRN
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.