Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku obchody skupiają się na haśle "Planeta kontra tworzywa sztuczne", podkreślając wagę walki z wszechobecnym plastikiem i zjawiskiem fast fashion.
Historia Dnia Ziemi
Pierwszy Dzień Ziemi zorganizowano w 1970 roku z inicjatywy Gaylorda Nelsona, senatora USA. Wówczas w Stanach Zjednoczonych na ulice wyszło 20 milionów ludzi, manifestując swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. Już 20 lat później święto zostało oficjalnie ustanowione przez ONZ i zyskało globalny charakter. Obecnie Dzień Ziemi jest obchodzony w 193 krajach, jednocząc ludzi wokół wspólnego celu - ochrony naszej planety.
W Polsce Dzień Ziemi obchodzimy od 1990 roku. W 2023 roku święto odbyło się pod hasłem "Zainwestujmy w naszą planetę". Na całym świecie w okolicy 22 kwietnia organizowane są różnorodne wydarzenia, a w naszym kraju również możemy wziąć udział w licznych akcjach i inicjatywach.
Cel Dnia Ziemi
Głównym celem Dnia Ziemi jest promowanie postaw proekologicznych i inspirowanie do działań na rzecz ochrony środowiska. Tego dnia organizowane są różnorodne wydarzenia, takie jak: sprzątanie świata, koncerty, wystawy, konferencje. To doskonała okazja do:
- Uświadomienia sobie problemów ochrony środowiska
- Podniesienia świadomości społecznej na temat zagrożeń dla naszej planety
- Zainspirowania do działań na rzecz ochrony środowiska
- Wymiany informacji i doświadczeń w zakresie ochrony środowiska
- Wspólnego świętowania piękna i różnorodności Ziemi
Dzień Ziemi 2024
W 2024 roku Dzień Ziemi obchodzimy pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne". Tegoroczne obchody skupiają się na trzech głównych wyzwaniach: ograniczeniu fast fashion, zebraniu poparcia dla Paktu Plastikowego ONZ oraz promocji Sprzątania Ziemi.
Jak obchodzić Dzień Ziemi?
Każdy z nas może przyczynić się do ochrony naszej planety. Istnieje wiele sposobów na to, by uczcić Dzień Ziemi i włączyć się w działania proekologiczne:
- Ogranicz zakupy
- Używaj ubrań i innych przedmiotów jak najdłużej
- Oddawaj niepotrzebne rzeczy innym, a gdy nie nadają się do użycia - przekazuj je do recyklingu
- Segreguj odpady
- Oszczędzaj wodę i energię
- Wybieraj komunikację miejską lub rower
- Sadź drzewa, siej łąki kwietne
- Wspieraj organizacje ekologiczne
- Ucz się o ochronie środowiska i edukuj innych.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o odpowiedzialnym korzystaniu z mody, gospodarce opartej na obiegu zamkniętym oraz o tym, w jaki sposób możesz przyczynić się do jej budowy, zachęcamy do pobrania darmowego e-booka.
Niech Twoje potrzeby kształtują politykę marek modowych, a nie odwrotnie!Zapraszamy do pobrania naszego nowego, darmowego ebooka - glosariusza “ABC obiegu wtórnego w modzie”.
EBOOK DO POBRANIA
https://www.wtorpol.com.pl/aktualnosci/specjalny-e-book-abc-obiegu-wtornego-w-modzie/
Budowa gospodarki opartej na obiegu zamkniętym jest możliwa tylko pod warunkiem współdziałania konsumentów, prawodawców oraz biznesu. Przemysł mody, to branża skierowana głównie do indywidualnego konsumenta, czyli do każdego z nas. Dlatego to właśnie nasze jednostkowe wybory mają na nią ogromny wpływ.
Pamiętajmy, że każdy z nas może przyczynić się do ochrony naszej planety. Działając wspólnie, możemy wiele zdziałać!
Więcej informacji: www.ecotextil.pl i earthday.org
Aktywiści spytają urzędników czy ich miasta są gotowe na zabójcze fale upałów.
Znana firma wsparła sprzątanie Sądecczyzny – zebrano 60 tys. litrów śmieci
Najpierw dialog społeczny, teraz Lokalny Raport Wpływu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.