Komunikaty PR

Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność

2024-05-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Budowa aktywnej społeczności wciąż spędza sen z powiek operatorom centrów biurowych, tymczasem nieszablonowe i konsekwentnie realizowane działania prowadzą do sukcesu. Właśnie zakończył się Olivia Quest: gra, która zaangażowała blisko 650 graczy z 80 firm.

Zdjęcia: 

Onedrive: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jNgAapXgjXjccuyqCg?e=II3lDI 

Wetransfer: https://we.tl/t-FMELYHM5yy 

 

W grze mogły brać wszystkie osoby, które pracują na co dzień w Olivia Centre w Gdańsku, największym centrum biurowym w Polsce. Olivia Quest to projekt, który trwał 3 tygodnie i polegał na rozwiązywaniu różnego rodzaju wyzwań i łamigłówek, prowadzących do odgadnięcia hasła głównego. W zmaganiach udział wzięło aż 645 graczy, spośród których o wygraną w finale walczyło 38 osób. Zwycięzcą okazał się Filip Smurawa z firmy Capgemini. Codziennie, przez cały czas trwania gry zawodnicy musieli podejmować próby odgadnięcia hasła dnia, do którego prowadziły ich zadania rozsiane po całym centrum biznesowym. Wszystkie one stanowiły podpowiedź hasła głównego, za którego odgadnięcie czekała nagroda finansowa dla zwycięzcy w wysokości 1000 zł.

 

Jak przyznaje Filip Smurawa, z początku nie był on zainteresowany udziałem w konkursie, ale to koledzy i koleżanki z pracy zmotywowali go do tego, żeby w końcu spróbował swoich sił: Początkowe hasła były stosunkowo proste i to przez to gra na starcie nie wzbudziła mojego zainteresowania. Do udziału zainspirowali mnie głównie współpracownicy z Capgemini i zainspirowany ich próbami odgadnięcia kolejnych haseł po trzech czy czterech dniach dołączyłem do zabawy. Wraz z kolejnymi dniami poziom trudności rósł, a wraz z nim moja ciekawość. Dość szybko wpadliśmy na trop hasła głównego, co niewątpliwie pomogło z hasłami pomocniczymi, które prowadziły nas do finału konkursu.

 

Maciej Olszewski, dyrektor Działu Komunikacji Olivii podkreśla, że inicjowanie tego typu akcji to nie tylko satysfakcja, ale także świetna zabawa dla całego zespołu: Po raz kolejny efekty proponowanego najemcom projektu przerosły nasze wyobrażenia. Taką grę przygotowaliśmy po raz pierwszy, zatem na początku nie wiedzieliśmy z jakim odbiorem pracowników naszych rezydentów możemy się liczyć, a liczby wręcz zdumiewają: uczestnicy podjęli 32 845 prób odgadnięcia słowa dnia, a jedno ze słów zyskało rekordową liczbę 1386 prób. W jednej z firm udział w zabawie wzięło aż 63 graczy, którzy głowili się nad wprowadzanymi przez nas hasłami. Te dane pokazują, że warto takie projekty realizować, zatem ta edycja Olivia Quest z pewnością nie będzie jedyna. Liczymy, że w kolejnych odsłonach do zabawy przyłączy się większa liczba uczestników. – mówi Maciej Olszewski. Przedsięwzięcie realizowane było we współpracy z O4 Coworking, począwszy od strony koncepcyjnej po realizację. To pokazuje, że najlepsze pomysły są owocem wspólnej pracy.

 

Olivia Centre od początku swojego istnienia konsekwentnie rozwija ideę tworzenia społeczności na swoim terenie. Grupa ta na co dzień skupiona jest w licznych klubach zainteresowań, łączących miłośników fotografii, tworzenia i edycji filmów, pielęgnacji roślin, klubach sportowych (piłka nożna, biegi przełajowe, siatkówka czy żeglarstwo), ale także w tak unikalnych projektach jak Chór Olivia Centre, który ma za sobą szereg występów, wydał swoją pierwszą płytę, a w ostatnich tygodniach dał swój pierwszy komercyjny koncert na który bilety rozeszły się długo przed wydarzeniem. Zasadność istnienia zwartej i aktywnej społeczności potwierdziła się także w tak wyjątkowych okresach jak pandemia czy początek wojny na Ukrainie, kiedy to pracownicy firm z Olivii prowadzili zbiórkę komputerów dla dzieci w czasie nauki zdalnej, robili zakupy seniorom i osobom potrzebującym czy organizowali zbiórkę najpilniej potrzebnych darów dla walczących na froncie i wszystkiego, czego potrzebowali przybywający do Polski uchodźcy wojenni. Na co dzień pracownicy Olivii organizują zbiórki krwi i działają na rzecz schronisk dla zwierząt, a liczne inicjatywy pozwalają im się integrować, wymieniać pomysły i inspirować do rozwoju kolejnych klubów zainteresowań.

 

To duża wartość naszego projektu, która ma znaczenie przy rekrutacji, a jeszcze większe jako czynnik motywacyjny i pozwalający utrzymać pracowników oraz przyczyniający się do większej frekwencji w pracy. – mówi Bogusław Wieczorek, przedstawiciel Olivia Centre. Badania przez nas przeprowadzone dowodzą, że w dniach, kiedy organizowane są wydarzenia dodatkowe w naszym centrum frekwencja w biurach jest wyższa niż w dni, kiedy nie ma takich inicjatyw i potwierdzają to sami pracownicy: 64% badanych uzależnia termin przyjścia do biura od harmonogramu dodatkowych aktywności, jakie czekają na nich w Olivii Centre. Aktywnie z naszej oferty korzysta 12% pracowników biur, a kolejne 12 % deklaruje chęć przyłączenia się w najbliższym czasie. To twarde dane liczbowe, stanowiące odzwierciedlenie obecnych trendów w pracy i dające nam podstawę do rozwijania tych projektów w przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Inkluzywny rynku pracy - rusza program pilotażowy Biuro prasowe
2024-05-20 | 12:30

Inkluzywny rynku pracy - rusza program pilotażowy

W Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie odbyła się konferencja „Różnorodność jako strategia biznesowa. Osoby niepełnosprawne w zespole pracowników”. Wydarzenie,
Praca Jak wygląda sytuacja mam na polskim rynku pracy?
2024-05-20 | 12:00

Jak wygląda sytuacja mam na polskim rynku pracy?

Według badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego, 30% matek dzieci w wieku do 9 roku życia nie pracuje zawodowo. Jak na polskim rynku odnajdują się wracające do pracy mamy? – Swego czasu
Praca PPG GBS z tytułem Friendly Workplace 2024
2024-05-17 | 12:00

PPG GBS z tytułem Friendly Workplace 2024

PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że Centrum Usług Wspólnych (Global Business Services, GBS) PPG we Wrocławiu zostało uhonorowane prestiżową nagrodą Friendly Workplace 2024.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.