Komunikaty PR

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

2024-04-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosił dziś, że piekarnie przemysłowe korzystające z nowoczesnego systemu widzenia maszynowego Zebra Aurora Design Assistant™ raportują mniej błędów podczas kontroli wizyjnej i osiągają większą wydajność na liniach produkcyjnych.

Od teraz piekarnie wyposażone w system firmy Zebra Technologies mogą za pomocą jednego tylko narzędzia prowadzić kontrolę wizyjną różnych rodzajów pieczywa. Ponadto korzystając z pomocy zrobotyzowanego uchwytu mogą również zautomatyzować kompletowanie opakowań i zwiększyć jego wydajność do 25-30 sztuk na minutę. Warto nadmienić, że urządzenie nie uszkadza opakowań ani znajdującego się w środku pieczywa. Szacuje się, że korzystanie z tego systemu pozwoliło firmom osiągnąć oszczędność kosztów sięgającą 75% względem tradycyjnych metod kontroli z użyciem kamer i precyzyjnego oświetlenia.

OEM Finland Oy – zarejestrowany przez Zebra Technologies dostawca systemów do automatyki przemysłowej specjalizujący się w zaawansowanym widzeniu maszynowym – wraz z marką KINE – fińskim dostawcą gotowych rozwiązań z zakresu robotyki dla branży żywności i napojów, logistycznej, półprzewodników i innych branż produkcyjnych – opracowali wspólnie rozwiązanie, które pozwoliło sprostać kilku wyzwaniom w jednej z przemysłowych piekarni.

Wcześniej pracownicy ręcznie wyjmowali i układali zapakowane bochenki chleba i bułki na przenośniku taśmowym. Był to jednak proces mało wydajny i podatny na błędy ze względu na nieregularne rozmiary i kształty pieczywa, co utrudniało optymalne ułożenie go na taśmociągu. Ponadto przezroczyste plastikowe opakowania odbijały refleksy świetlne, co dodatkowo utrudniało właściwe wykorzystanie czujników optycznych.

"Zdecydowaliśmy się wykorzystać system widzenia maszynowego Aurora Design Assistant firmy Zebra Technologies ze względu na jego solidność i wszechstronne możliwości. Oprogramowanie umożliwia integrację niezbędną do kontroli wizyjnej różnych rodzajów pakowanego pieczywa" – powiedział Kimmo Salonen, dyrektor ds. technologii w firmie KINE.

Nowy system składa się z programowalnego sterownika logicznego (PLC), zrobotyzowanego uchwytu, czujników 3D (ToF) i oprogramowania Aurora Design Assistant, dzięki któremu nie trzeba korzystać z wielu kamer i oświetlenia. Rozwiązanie ograniczyło również problem występowania refleksów świetlnych i dostosowania kontrastu. 

"Wdrożenie systemu wizyjnego w podstawowym zakresie zajęło nam około jeden dzień" – powiedział Sami Sinisalo, specjalista ds. robotyki w KINE. – "Z kolei testowanie, regulacja, optymalizacja i kalibracja robota zajęły nam około 80 godzin. To świetny wynik i znacznie mniej czasu niż musielibyśmy poświęcić w przypadku wdrożenia nowego systemu 3D bez dostępu do wydajnego i przyjaznego dla użytkownika oprogramowania".

Kamera została umieszczona nad taśmociągiem, a schematy kontroli zaprogramowano w Aurora Design Assistant. Kamera rejestruje do 30 klatek na sekundę, generując model powierzchni chleba w postaci chmury punktów składającej się z ponad 300 000 współrzędnych XYZ. Pozyskane dane są przesyłane do Aurora Design Assistant, który przekształca je w mapę głębi, a następnie poddaje ją analizie i za pomocą oprogramowania wizyjnego 2D określa miejsca chwytu dla robota. 

"Środowiska produkcyjne charakteryzujące się wysokimi normami jakości i korzystające z bardzo różnych komponentów oraz gotowych produktów potrzebują wydajnych systemów widzenia maszynowego, aby osiągnąć oczekiwane wyniki" – powiedział Jason MacDonald, Senior Account Manager, Machine Vision EMEA, Zebra Technologies. – "Wydajny system widzenia maszynowego Aurora firmy Zebra Technologies zwiększa postęp w branży przemysłowej i pomaga radzić sobie z problemami związanymi z korzystaniem ze starszych systemów, z którymi borykają się klienci i konstruktorzy maszyn".

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych Biuro prasowe
2024-05-15 | 13:00

Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych

Miód, od wieków ceniony jest zarówno ze względu na swój wyjątkowy smak, jak i właściwości zdrowotne. Jego obecność w słodyczach, takich jak miodowe karmelki, to
Przemysł spożywczy Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-13 | 17:00

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Przemysł spożywczy VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
2024-05-09 | 01:00

VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim

VEGETA liderem w Europie [1] Marka VEGETA od 65 lat jest obecna na polskim rynku i towarzyszy konsumentom w codziennym przygotowywaniu posiłków. VEGETA Uniwersalna, to znana mieszanka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.