Komunikaty PR

Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania

2024-04-26  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl
Do pobrania KOMUNIKAT ( 0.02 MB )

Wydłużający się czas wykańczania nieruchomości, przekroczenie założonego budżetu, rosnące ceny materiałów i stres to najczęstsze problemy, z którymi mierzyli się ankietowani podczas wykańczania nieruchomości – wynika z badania pracowni architektury wnętrz Decoroom i portalu RynekPierwotny.pl. Szczegółowe dane oraz praktyczne porady ekspertów dostarcza bezpłatny raport „Problemy przy wykończeniu mieszkania: perspektywa właścicieli”.

Prawdopodobnie każdy właściciel domu lub mieszkania marzy o idealnym efekcie wykończeniowym: pięknych wnętrzach, w których poczuje się „jak w domu”, funkcjonalnym układzie, który sprosta wymaganiom codzienności oraz wysokiej jakości materiałach, które posłużą przez lata. To wszystko sprawnie, na czas, w zakładanym budżecie. Tylko jak oczekiwania mają się do rzeczywistości? Żeby znaleźć odpowiedź na to pytanie, pracownia architektury wnętrz Decoroom oraz ogólnopolski portal z nowymi nieruchomościami RynekPierwotny.pl, zrealizowali badanie sprawdzające, z jakimi problemami najczęściej mierzą się właściciele wykańczający swoje nieruchomości.

Wykańczanie trwa dłużej niż planujemy

Część wyzwań wyjątkowo często powtarzała się w odpowiedziach respondentów – są to między innymi opóźnienia związane z wykańczaniem nieruchomości. U zdecydowanej większości prace nie zakończyły się w zakładanym terminie – taką odpowiedź zaznaczyło aż 64% badanych. U 40% opóźnienie było niewielkie, a u 24% znaczące. Tylko 35% respondentów wprowadziło się do domu lub mieszkania o czasie.

Budżet bez dna

Częstym problemem była utrata kontroli nad wydatkami. Ponad 80% badanych przekroczyło planowany budżet, w tym 37% wydało o ponad 30% więcej, niż zakładało na początku procesu. Prawie 70% osób zakładało, że wyda nie więcej niż 100 tys. zł – w praktyce 20% z nich zdecydowanie przekroczyło ten budżet. W czołówce znalazły się również inne czynniki finansowe. Dla 35% ankietowanych problemem były rosnące ceny materiałów, a 29% zwróciło uwagę na wysokie ceny wyposażenia wnętrz.

Problem ze znalezieniem specjalistów

U znacznej części badanych pierwsze problemy pojawiły się jeszcze przed rozpoczęciem prac wykończeniowych. Aż 68% miało trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych fachowców (39% raczej tak, 29% zdecydowanie tak). Takich doświadczeń nie ma jedynie 18% respondentów (13% raczej nie, 5% zdecydowanie nie). Kiedy już udało się znaleźć specjalistów, nie zawsze potrafili sprostać zadaniu – co piąta osoba (22%) była niezadowolona z jakości prac. Co ciekawe, badani najczęściej sięgali po wsparcie architektów wnętrz podczas wykończenia kuchni i łazienki (odpowiednio 88% i 70%).

Stresujące wykańczanie

Te wszystkie wyzwania sprawiły, że aż dla połowy ankietowanych proces wykańczania nieruchomości był stresującym doświadczeniem, które wymagało dużego zaangażowania i ciągłej kontroli. Jednocześnie dla większości planowanie wykańczania było satysfakcjonujące (66%), natomiast 63% czerpała przyjemność z samego procesu. Warto zwrócić uwagę, że aż 51% było „raczej zadowolonych” z przebiegu prac, natomiast ponad połowa była „raczej zadowolona” z efektów końcowych.

- Ponad 15 lat doświadczenia w wykańczaniu wnętrz mieszkań i domów pozwoliło nam dogłębnie poznać problemy i obawy naszych klientów związanie z tym procesem, jednak tworząc raport, postanowiliśmy dowiedzieć się, z czym w tej materii mierzy się niezależna część społeczeństwa. Zebrane dane potwierdziły naszą wstępną tezę – w dzisiejszych czasach kompleksowa usługa wykończenia wnętrz pod klucz, skrojona na indywidualną miarę inwestora, jest odpowiedzią na realne potrzeby. Dlatego nieustannie będziemy stawiać na rozwój naszych usług oraz kompetencji. Co więcej, postanowiliśmy podzielić się z odbiorcami nie tylko analizą odpowiedzi ankietowanych, ale także praktycznymi poradami doświadczonych ekspertów. Wierzę, że ta publikacja pozwoli lepiej zrozumieć, jak skomplikowanym procesem jest wykończenie wnętrz i że warto podejść do niego kompleksowo, by oszczędzić swój czas i nerwy – mówi Jakub Bartos, dyrektor zarządzający Decoroom.

Deweloperzy mają świadomość, z jakimi problemami borykają się ich klienci, którzy zdecydowali się na wykańczanie mieszkań na własną rękę. Dlatego w ofercie firm coraz częściej pojawia się opcja „pod klucz”. Najpewniej jej popularność będzie rosła. Ale jest jeden warunek: deweloperzy muszą przekonać klientów, co nie jest łatwe, że kupując w pełni wykończone mieszkanie lub dom zaoszczędzą nie tylko czas, ale i pieniądze – mówi Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl.

Raport z poradami ekspertów można pobrać bezpłatnie na stronie: https://www.decoroom.eu/raport

W badaniu wzięło udział 200 osób z bazy RynekPierwotny.pl, które zadeklarowały przeprowadzenie prac wykończeniowych całości lub części nieruchomości, zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, do 4 lat wstecz. To właśnie ich odpowiedzi były bazą do stworzenia raportu.

***

Decoroom to pracownia architektury wnętrz, specjalizująca się w wykończeniu mieszkań i domów pod klucz. Korzystając z usługi, klient otrzymuje w jednym miejscu: projekt, materiały wykończeniowe, ekipę wykończeniową, możliwość wykonania zabudowy meblowej oraz 2-letnią gwarancję na wykonane usługi. Decoroom działa w Warszawie i we Wrocławiu. Dotychczas zrealizował ponad 3500 projektów.

RynekPierwotny.pl to największy ogólnopolski portal zawierający oferty mieszkań i domów od deweloperów. Od 15 lat pomaga osobom szukającym w wyborze i zakupie własnego „M”. Serwis zawiera oferty: domów, mieszkań, lokali użytkowych oraz lokali inwestycyjnych. Swoich klientów wspiera poradami ekspertów oraz bazą wiedzy zawierającą najważniejsze kwestie związane z zakupem mieszkania na rynku pierwotnym.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej

Warszawa, maj 2024 – Autodesk, został partnerem Polskiego Związku Firm Deweloperskich - największej organizacji branży deweloperskiej w Polsce, zaangażowanej w tworzenie najlepszych
Nieruchomości Mieszkaniowa inflacja: 21% przez 2 lata
2024-05-10 | 12:00

Mieszkaniowa inflacja: 21% przez 2 lata

Już dwa lata temu Polacy odczuwali skutki rosnącej inflacji. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl sprawdzili, jak w tym okresie zmieniły się koszty utrzymania domów i lokali. Jeżeli
Nieruchomości Eurocash zostaje w Diunie na dłużej
2024-05-10 | 11:30

Eurocash zostaje w Diunie na dłużej

Na kolejne lata w warszawskim kompleksie biurowym z portfolio PineBridge Benson Elliot i Syrena Real Estate zostaje Grupa Eurocash. Firma podpisała umowę na wynajem w Diunie czterech pięter w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.