Komunikaty PR

Zbadaj się nie odkładaj!” - akcja Fundacji Avalon o badaniach profilaktycznych

2024-04-04  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Avalon w ramach Projektu Sekson: „Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością ruchową” wynika, że częstym powodem odkładania konsultacji medycznych przez osoby z niepełnosprawnością jest kwestia braku informacji o dostosowaniu gabinetu czy placówki medycznej, a także obawa przed kontaktem z niedoświadczonym lekarzem specjalistą. Pragnąc ułatwić osobom z niepełnosprawnościami dostęp do placówek medycznych, Fundacja Avalon rozbudowuje swoją Mapę Dostępności i organizuje akcję społeczną “Zbadaj się nie odkładaj”, która realizowana jest w ramach Światowego Dnia Zdrowia.

Akcja “Zbadaj się nie odkładaj” rozpocznie się 4 kwietnia i potrwa do końca miesiąca. Fundacja Avalon zachęca do śledzenia swoich mediów społecznościowych i wzięcia udziału w darmowych badaniach profilaktycznych.

Medycyna dostępna dla każdego

Fundacja Avalon, już od kilku lat prowadzi Mapę Dostępności, która jest ogólnopolską wyszukiwarką placówek medycznych i gabinetów specjalistycznych, przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (OzN). Placówki dostosowane dla OzN weryfikowane są na podstawie opracowanych Kryteriów Dostępności.

Akcja społeczna “Zbadaj się nie odkładaj” w kilku krótkich spotach zachęca do wykonania badań profilaktycznych. Filmy informują o tym, gdzie szukać gabinetów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zostaną poruszone takie tematy jak komunikacja z osobami głuchymi, dostępność gabinetów ginekologicznych, psychologicznych, szkół rodzenia i opieki okołoporodowej. Treści edukacyjne, które będą publikowane na kanałach social media Fundacji Avalon i Projektu Sekson, będą dotyczyć również tematu męskiego zdrowia psychicznego oraz spektrum autyzmu.

W ramach akcji, odbędzie się również premiera broszury edukacyjnej, skierowanej do specjalistów i placówek medycznych. Tym działaniem organizacja chce dotrzeć do personelu medycznego i dać tej grupie merytoryczne wskazówki, wspierające w pracy z pacjentami z niepełnosprawnościami.

Nasza kampania ma na celu budowanie świadomości społecznej na temat potrzeby dbałości o zdrowie osób z niepełnosprawnościami oraz mobilizację społeczeństwa do wspierania ich w procesie profilaktyki zdrowotnej. Mamy świadomość, że osoby z niepełnosprawnościami mogą odczuwać obawy związane z brakiem dostępu do odpowiedniej opieki medycznej oraz mogą być zniechęcone do regularnych badań ze względu na różnorodne przeszkody, jakie napotykają. W ramach naszej kampanii będziemy poruszać kwestie dotyczące dostępności, troski o zdrowie, zapewnienia dostępu do odpowiedniej opieki medycznej oraz eliminacji barier w procesie diagnostyki. Bardzo się cieszę, że w ramach akcji będziemy mogli przedstawić nową, zmodernizowaną odsłonę Mapy Dostępności - ogólnopolskiej wyszukiwarki placówek medycznych i gabinetów specjalistycznych, zaprojektowaną z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. - Kamil Zięba, specjalista ds. Mapy Dostępności, zastępca kierowniczki Projektu Sekson

Profilaktyka w praktyce

Fundacja Avalon, w ramach Projektu Sekson, przygotowała dla obiorców akcji “Zbadaj się nie odkładaj” nie tylko wirtualne treści. Już 27 kwietnia, w Klinice Andrologii i Zdrowia Seksualnego MENVITA współpracujący z organizacją specjaliści dr n. med. Piotr Paweł Świniarski oraz dr Agnieszka Wolska przeprowadzą darmowe badania USG jąder i USG piersi dla osób z niepełnosprawnościami. Zapisy rozpoczną się już wkrótce.

Do akcji przyłączyła się również Fundacja Edukacji Społecznej, któraprzeprowadzi bezpłatne i anonimowe testy na HIV, HCV i kiłę. Będzie można również wziąć udział w darmowym szkoleniu o nazwie “Najnowsza wiedza na temat profilaktyki zakażeń HIV”. Wydarzenia odbędą się 15 kwietnia w siedzibie Fundacji Avalon na warszawskim Mokotowie.

Patronat honorowy nad akcją “Zbadaj się nie odkładaj” objęli: Rzecznik Praw Pacjenta, Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych oraz Instytut Praw Pacjenta.

Akcja przebiegnie pod patronatem medialnym: Wirtualnej Polski, portalu Rampa.pl, portalu Hello Zdrowie, Niepelnosprawni.pl oraz Leki.pl.

Więcej informacji na www.fundacjaavalon.pl od 4 kwietnia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0. Biuro prasowe
2024-05-13 | 11:45

Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0.

Sanofi redefiniuje organizację pracy wprowadzając w Polsce globalną strategią Work X 2.0. Innowacyjne podejście do kształtowania środowiska pracy wychodzi naprzeciw nowym oczekiwaniom
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-13 | 10:30

Więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych, rośnie świadomość opiekunów

Jedna trzecia (31 proc.) weterynarzy spodziewa się, że właściciele zwierząt będą korzystać z coraz szerszego wachlarza usług w gabinetach weterynaryjnych. Wśród nich znajdzie się nie tylko leczenie, ale też profilaktyka,
Zdrowie Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
2024-05-08 | 11:12

Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym

Otwórz drzwi do zdrowia w sercu Warszawy - Centrum Diagnostyczne 4DCenter to nowy punkt na mapie stolicy. Domem świeżo otwartego Centrum Diagnostycznego został należący do Senatorska

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.