Newsy

Internauci coraz częściej kupują na raty. Niektóre e-sklepy notują co miesiąc 30-proc. wzrost zainteresowania płatnościami ratalnymi

2013-12-19  |  06:35
Mówi:Monika Radaszewska
Funkcja:szef produktów finansowych
Firma:PayU SA
  • MP4
  • Rośnie liczba Polaków płacących w ratach za zakupy w internecie. Coraz wyższa jest też średnia wartość takich transakcji. W systemie PayU wynosi ona pomiędzy 1200 a 1500 zł, a 30 proc. transakcji przekracza 2000 zł. Przed świętami spodziewane jest wzmożone zainteresowanie płatnościami ratalnymi online. 

     – Po wakacjach systematycznie odnotowujemy wzrosty na platformach, które badamy. Przykładowo jeden ze współpracujących z PayU marketów, Agito.pl, w październiku odnotował ponad 30-proc. wzrost sprzedaży na raty względem września. Myślę, że przed świętami ta tendencja się utrzyma – mówi Monika Radaszewska, Product Manager w PayU. 

    Z rat online korzystają raczej młodsi klienci – przeciętny wiek biorącego raty to 35 lat, ale najstarszy internauta miał 80 lat. Monika Radaszewska podkreśla, że ponad 20 proc. użytkowników decyduje się na ponowny zakup w internecie na raty. Jej zdaniem, wpływa na to m.in. fakt, że proces zakupu jest krótki i nieskomplikowany. Trwa kilkanaście minut i nie wymaga żadnych dokumentów, ani podpisywania papierowej umowy, wszystko można załatwić online. 

    Dlatego też, według Moniki Radaszewskiej, popularność tej formy płatności będzie systematycznie rosła. PayU zapowiada wprowadzenie kolejnych ułatwień dla internautów. 

     – Dla wybranej grupy użytkowników będzie możliwość podstawienia automatycznie wszystkich danych wymaganych we wniosku kredytowym. Dzięki temu wypełnienie wniosku będzie możliwe nawet jednym kliknięciem. Kolejną funkcjonalnością dla wybranej grupy użytkowników Allegro, z najlepszą historią, najlepszymi komentarzami, jest możliwość otrzymania limitu kredytowego ważnego 60 dni, w ramach którego bez weryfikowania dochodów użytkownik ma pewność, że zostanie mu przyznana pożyczka – zapowiada Monika Radaszewska.

    Większość osób korzystających z systemu płatności ratalnych PayU to mężczyźni. Stanowią oni aż 70 proc. użytkowników. Najczęściej kupowanymi w ten sposób produktami są telefony, laptopy, części samochodowe, rowery i meble. Na szóstym miejscu znalazło się damskie obuwie. 

     – Zakupy na raty pozwalają na zakup droższych i być może lepszej jakości produktów, na które internauta nie mógłby sobie pozwolić, gdyby musiał zapłacić gotówką bądź inną metodą płatności. To powoduje wzrost średniej wartości transakcji ratalnej. Najwięcej transakcji, ponad 35 proc. opiewa na kwoty powyżej 1000 zł, a 30 proc. stanowią transakcje powyżej 2000 zł – mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Radaszewska.

    Maksymalna wartość zakupów, jakie można wziąć na raty PayU to 20 tys. zł. 

    PayU SA jest dostawcą kompleksowych rozwiązań w zakresie płatności internetowych. Spółka prowadzi system autoryzacji i rozliczeń płatności, a jej działalność w tym zakresie jest nadzorowana przez Prezesa Narodowego banku Polskiego. W ubiegłym roku, po uzyskaniu zgody KNF-u, rozpoczęła także działalność jako instytucja płatnicza. PayU jako pierwsza firma w Polsce umożliwiła w czerwcu 2012 r. płatność za zakupy na raty przyznawane całkowicie online – bez podpisywania papierowej umowy i dostarczania zaświadczeń o dochodach z miejsca zatrudnienia. Z tej formy płatności można już korzystać w ponad 6 tysiącach e-sklepów współpracujących z PayU oraz na platformie handlowej Allegro. PayU należy do międzynarodowego koncernu Naspers, podobnie jak serwis Allegro.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.