Newsy

Provident chce w tym roku obsłużyć ok. miliona klientów

2015-03-20  |  06:40
Mówi:Alicja Kopeć
Funkcja:członek zarządu, dyrektor pionu prawnego i ładu korporacyjnego
Firma:Provident Polska
  • MP4
  • Provident jest już liderem na rynku pożyczek pozabankowych udzielanych w sposób tradycyjny i tylko w zeszłym roku obsłużył 850 tys. osób. Celem na ten rok jest przekroczenie poziomu miliona klientów. Spółka chce w tym roku rozwijać sprzedaż pożyczek przez internet. Do pożyczek pozabankowych zachęcać będzie regulacja rynku, która niebawem powinna trafić do parlamentu.

    W zeszłym roku osiągnęliśmy ogromny sukces, o czym świadczy, po pierwsze, rozpoznawalność marki na poziomie powyżej 90 proc., po drugie, obsługa rekordowej liczby klientów, aż 850 tysięcy osób. Chcielibyśmy, żeby liczba klientów w tym roku wzrosła. Może w najbliższym czasie uda nam się zdobyć nawet milion klientów – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Alicja Kopeć, członek zarządu Provident Polska.

    Jak podkreśla Alicja Kopeć, dzięki takiej liczbie klientów Provident jest zdecydowanym liderem rynku pożyczek pozabankowych. Na rynku pożyczek internetowych spółka ma słabszą pozycję, bo działalność w tym segmencie rozpoczęła dopiero kilka miesięcy temu. Między innymi dzięki rozwojowi segmentu pożyczek internetowych Provident liczy na to, że wyniki w tym roku będą co najmniej tak samo dobre jak w poprzednim. Poza pożyczkami internetowymi spółka wprowadziła w zeszłym roku także ofertę dla małego biznesu oraz pożyczki miesięczne.

    Nasze produkty to nie są tzw. chwilówki. One są udzielane za mniejszą cenę i na dłuższy okres. To jest produkt, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Stworzyliśmy też produkt dla przedsiębiorców, jesteśmy na początku sprzedaży tej linii produktowej i mam nadzieję, że ona też będzie sukcesem – ocenia Kopeć.

    Dodaje, że w kolejnym roku sytuacja na rynku pożyczek pozabankowych może ulec dużej zmianie ze względu na nową ustawę, nad którą prace trwają od kilku lat. Jeśli ustawę uda się przyjąć jeszcze w tej kadencji Sejmu, może ona wejść w życie w pierwszej połowie 2016 r.

    – Zwiększy ona reputacje rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. My w pełni tą regulację popieramy – podkreśla Kopeć. – Po pierwsze, wprowadzi limitowanie kosztów, a nie tylko odsetek, co jest bardzo prokonsumenckie. Jednocześnie da KNF i UOKiK narzędzia, które zapobiegną takim aferom, jak Amber Gold, które, niestety, zepsuły reputację rynku, który nie ma nic wspólnego z tego typu działalnością.

    Proponowana przez resort finansów nowa ustawa ma m.in. ustalić limit kar i opłat pobieranych przez firmy pożyczkowe. Poziom ten będzie wynosił 55 proc. kosztów pożyczki. Ma ona także ograniczyć liczbę bardzo drogich pożyczek udzielanych na krótki czas, tzw. chwilówek.

    Kopeć podkreśla, że prace nad ustawą były prowadzone w sposób uwzględniający potrzeby zarówno klientów, jak i pożyczkodawców. Provident od początku był w nie mocno zaangażowany. Za stworzenie przejrzystej, odpowiedzialnej i bezpiecznej oferty pożyczkowej dla klientów indywidualnych i małych firm spółka została wyróżniona tytułem Finansowa Marka Roku 2014, które Providentowi przyznała „Gazeta Finansowa”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.