Newsy

Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi

2016-01-19  |  06:35
Mówi:Sławomir Wontrucki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:LeasePlan Fleet Management Polska
  • MP4
  • Polacy często kupują używane samochody. Systematycznie rośnie ich import, kupujemy także coraz więcej aut krajowego pochodzenia. Klienci indywidualni chętnie poszukują aut poleasingowych – wynika z obserwacji firm z branży. W Polsce hasło „samochód poleasingowy” wpisywane jest w wyszukiwarkę Google 26 tys. razy miesięcznie. Firmy liczą na to, że sprzedaż będzie dynamicznie rosła i przygotowują nowe oferty dla klientów indywidualnych.

    Wraz z obserwowanymi w ostatnich latach wzrostem gospodarczym i rosnącą zamożnością Polaków, widać również ożywienie na rynku motoryzacyjnym. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, do końca listopada zarejestrowano w kraju ok. 318 tys. nowych pojazdów osobowych – o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie do końca września sprowadzono do Polski z zagranicy prawie 618 tys. używanych samochodów, co oznacza wzrost o 5,6 proc. Coraz większym zainteresowaniem wśród klientów indywidualnych cieszą się również auta poleasingowe.

    Współpracujemy z gronem ok. 400 partnerów, którzy hurtowo kupują u nas samochody na internetowych aukcjach. Sprzedajemy każdą liczbę aut po zakończeniu kontraktów. Czas od momentu wystawienia auta do jego sprzedaży to maksymalnie 10 dni, co tylko potwierdza duże zapotrzebowanie rynku hurtowego na takie auta. Ono przekłada się oczywiście na rynek detaliczny, na który właśnie wchodzimy. Będziemy zdobywać doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej do konsumenta bądź do firmy, ale w kanale bezpośrednim. Dlatego stworzyliśmy takie miejsce jak Salon Aut Poleasingowych LeasePlan – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir Wontrucki, prezes zarządu LeasePlan Fleet Management Polska.

    Spółka w połowie grudnia otworzyła w Warszawie przy ul. Malowniczej 29 swój pierwszy Salon Aut Poleasingowych. W ofercie znajdują się samochody z pełną historią użytkowania, z polskich sieci dealerskich i od pierwszego właściciela.

    Kupując auto w salonie, klient przede wszystkim ma zapewnione bezpieczeństwo transakcji i wiarygodną ofertę – zapewnia prezes LeasePlan. – Ceny są rynkowe, skalkulowane między innymi w oparciu o wyszukiwarki internetowe, porównujące wszystkie oferty zbliżonych marek i modeli oferowanych. w Polsce z podobnymi przebiegami i w podobnym wieku.

    Częstotliwość wyszukiwania w internecie haseł „auto poleasingowe” lub „samochód poleasingowy” świadczy o tym, że Polacy dużą wagę przykładają do bezpiecznego zakupu samochodu używanego. Jak przekonuje prezes Wontrucki, to największa zaleta aut poleasingowych.

    Spodziewamy się, że pierwsze 3–6 miesięcy pokaże nam, które auta są poszukiwane i budzą największe zainteresowanie. Do tego będziemy dostosowywali ofertę LeasePlan dla klienta indywidualnego – mówi Wontrucki. – W 2016 roku chcemy sprzedać minimum 1 tys. samochodów. Docelowo powinno to być w granicach 1,2–1,5 tys. aut. Salon Aut Poleasingowych LeasePlan daje możliwość stałej ekspozycji ponad 300 samochodów.

    LeasePlan Polska jest jednym z głównych graczy na rynku wynajmu długoterminowego. Zarządza flotą ponad 25 tys. aut dla blisko 1 tys. firm.

    Po trzecim kwartale rok do roku rynek wzrósł o 14 proc. – podkreśla Sławomir Wontrucki. – Zakładając, że wzrost gospodarczy utrzyma się na poziomie 3,5–3,8 proc. to wzrost na rynku wynajmu powinien oscylować w granicach 5–10 proc. Schematy funkcjonowania, które do tej pory obejmowały rynek leasingu operacyjnego czy wynajmu długoterminowego, mogą ulec zmianie na rzecz przede wszystkim uproszczenia umów, procedur związanych z ich podpisaniem, terminu przebiegu i wszystkich innych założeń, które leżą u podstawy kontraktów – mówi prezes.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.