Komunikaty PR

Multimateriałowość w sufitach – ekologia i oszczędność czasu

2022-09-09  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Nadmiar w wyborze może nie być pozytywny. Wiedzą o tym projektanci. By dobrać ciekawe rozwiązania do planowanych wnętrz muszą najwięcej czasu poświęcić wcale nie na pracę nad pomysłem, ale na poszukiwania rozwiązań i przebrnięcie przez setki różnych stron, katalogów, firm. Mają krótki termin na przygotowanie koncepcji. W efekcie tracą na tym wszyscy: czasu na koncepcję jest za mało, więc bywa niedopracowana, a wybór materiałów często mocno przypadkowy, co rodzi wiele kolizji w realizacji czy później w funkcjonowaniu.

Rozwiązaniem może być skorzystanie z jednego miejsca, w którym wybiera się i dopasuje bardzo różne materiały i rozwiązania np. show room czy dystrybutor materiałów. W przypadku rozwiązań sufitowych i ściennych ogromny wybór ma Knauf Ceiling Solutions. Ich hasło skierowane do architektów: „Możesz wszystko” nie jest sloganem reklamowym. Producent ma setki paneli podwieszanych z każdego materiału: wełny drzewnej, metalu, sufity mineralne, drewniane czy w efekcie drewna. – Takie holistyczne podejście architekci cenią coraz bardziej. Oszczędza im to czas i pozwala zaszaleć z designem wnętrz – wyjaśnia architekt Anna Baczkowska z Knauf Ceiling Solutions Polska. 

Pionowe Baffle łącz jak chcesz
Ponieważ instalacja powtarzalnych, modułowych sufitów przy mocno kreatywnych wnętrzach wydaje się zbyt standardowa architekci sięgają po inne rozwiązania akustyczne na sufit, np. pionowe panele Baffle. Można je montować równo w szeregu, choć ułożenie ich w różnych kierunkach daje dodatkowy efekt wizualny – jak w biurze słowackiej firmy LUCRON Development w Bratysławie. Zamontowane w recepcji zapewniają przyjazną dla użytkowników akustykę, a minimalistycznemu wnętrzu nadają element dynamiki. Uzupełnieniem przy wykorzystaniu Baffli najczęściej są również wąskie, pionowe punkty oświetleniowe.  
    
Sufity METAL Baffle i HERADESIGN Baffle można dowolnie łączyć także z gładkimi powierzchniami. W warszawskim biurze EY wnętrze nad stołem w sali konferencyjnej wypełniają metalowe panele z wkładem akustycznym, które zainstalowano w środku białej ramy z karton-gipsu. Podobne połączenie wykonali architekci w kijowskim ASTARTA Organic Business Centre. W hallu ekologicznego biurowca zainstalowano ponad 700 złocistych paneli HERADESIGN z naturalnej wełny drzewnej, łącząc je z klasyczną zabudową gipsową.
 
Wyspy pełne możliwości
Równie dużo możliwości kreacji dają tzw. sufity wyspowe. To swobodnie wiszące panele akustyczne, które mogą przybrać dowolny kształt, rozmiar i kolor. Knauf Ceiling Solutions w ramach linii Vario Design podpowiada architektom jak je łączyć, a jednocześnie zadbać nie tylko o efekt WOW, ale i przyjazną akustykę. 

W biurze General Aviation Terminal przy porcie lotniczym Zagrzeb na suficie zainstalowano przeplatające się wyspy z linii SONIC – pełne mineralne płyty, i ażurowe, wykonane z metalowej siatki MESH. Całość aranżacji utrzymana jest w szarościach. Rodzaj materiału, odcienie paneli sufitowych i poziom ich podwieszenia dają nieszablonowy efekt. Szare akustyczne panele wyspowe zdobią też foyer warszawskiego hotelu Moxy. 
     
Producent daje możliwość wyboru kolorystyki. Od klasycznej bieli i regularnych kształtów, po modne obecnie spokojne kolory natury. 

Przy odrobinie fantazji projektanci wykorzystują także sufity wyspowe jako część nawiązującą do luźnego charakteru wnętrza. W siedzibie firmy Atende w warszawskim biurowcu w sali spotkań okrągłe akustyczne wyspy łapią odfruwające ponad głowami użytkowników kolorowe balony. 

Klasyczne czworoboki w nieklasycznej odsłonie, trójkąty na ścianach
Użycie standardowych paneli modułowych na suficie nie musi oznaczać nudy. Znane i cenione płyty o klasycznych wymiarach 600x600 mm czy prostokąty 1200x600 mm nadal są często wybierane przez inwestorów. Zasłaniają biegnące pod stropem instalacje. Te o wysokim poziomie pochłaniania hałasu – alfa w 1,00 (klasa A) zapewniają jednocześnie bardzo skuteczne kształtowanie przyjaznej akustyki. Mineralne płyty mogą mieć dowolną kolorystykę. Także w przypadku standardowych paneli kwadratowych i prostokątnych z wełny drzewnej Heradesign, czy metalowych. Te ostatnie wykonane są z metalu odpornego na korozję, stosowanego m.in. w przemyśle stoczniowym. Taki właśnie złoty, metalowy sufit z prostokątnych paneli Knauf Ceiling Solutions zdobi pływalnię w Uster w Szwajcarii. 

Uzupełnieniem klasycznych kwadratowych płyt na suficie mogą być niestandardowe moduły na ścianie jak w lobby jednego z hoteli w Dubaju, gdzie na ścianach zainstalowano akustyczne trójkątne panele Heradesign. 

Ekologia na suficie i ścianie
Wybierając w tak szerokich możliwościach jakie dają dziś wszyscy producenci, architekci szukają rozwiązań ekologicznych. To dzisiejsze must have nowych projektów. Co jest kryterium? Głównie skład produktów. Choć to nieco uproszczone podejście. - Multimateriałowość może brzmieć na pierwszy rzut oka mało ekologicznie, to diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Spójrzmy: poczynając od prozaicznej rzeczy, jaką jest transport i logistyka. Jeśli jeden producent jest w stanie dostarczyć bardzo różne materiały do powierzchni wewnętrznych w inwestycji, mamy optymalny środowiskowo transport z fabryki. Nie ma „pustych” przebiegów, w jednym aucie transportowym przyjeżdżają na budowę lub do hurtowni różne rozwiązania. To z kolei już wyraźnie niższy ślad węglowy - Krzysztof Szczepaniak, kierownik sprzedaży w Knauf Ceiling Solutions Polska.

Najbardziej zawansowaną certyfikacją dla towarów pod kątem dbania o planetę jest dziś certyfikacja Cradle to Cradle. Gwarantuje, że produkcja i życie materiałów odbywa się w cyklu zamkniętym: nowe powstają w oparciu o recykling, by po zakończeniu użytkowania znów wrócić jako wkład do nowej produkcji. Takim certyfikatem pochwalić się mogą wszystkie sufity metalowe niemieckiego producenta. Zarówno te wyglądające jak ażurowe, metalowe siatki, jak i panele najnowszej linii METAL CREATIVE.
  
Knauf Ceiling Solutions ma nie tylko sufity i okładziny, ale i cały system rusztów nośnych do ich montażu. Też certyfikowanych w C2C. - Możliwość dobrania rozwiązań do różnorodnych założeń estetycznych jest ważna. Multimateriałowość odwraca nieco standardowe myślenie. Do tej pory projektanci zaczynali od designu i wymagań akustycznych, czyli w przypadku sufitów po prostu od wyboru płyt. Dopiero później w procesie doboru rozwiązań pojawiał się motyw łączenia, czyli np. jak sufity od jednego producenta połączyć z innymi i do tego jeszcze wpleść oświetlenie czy instalacje związane z wentylacją. Mając spójny system nośny pod wiele płyt sufitowych, zaczynamy od rusztowania, bo wiadomo, że do tej konstrukcji podpiąć będzie można różne elementy: płaskie płyty, samodzielnie wiszące tzw. wyspy z metalu czy wełny drzewnej, pionowe Baffle akustyczne – wyjaśnia Krzysztof Szczepaniak. 

Rozwiązania z certyfikacją Cradle to Cardle wpisują się w ideę circular economy. W płytach Knauf Ceiling Solutions udział materiału z recyklingu wynosi nawet 80%

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.