Komunikaty PR

Nowi przedsiębiorcy w zarządzie Polskiej Organizacji Franczyzodawców

2022-08-03  |  01:00
Biuro prasowe

Polska Organizacja Franczyzodawców, największe i najbardziej prestiżowe stowarzyszenie non profit skupiające biznesy franczyzowe, powiększyło swój zarząd z 5 do 9 osób. Jak mówi prezeska POF, Monika Dąbrowska chodzi o to, by reprezentacja przedsiębiorców była jak najbardziej pełna i różnorodna, odpowiadała sytuacji na rynku i zapewniała rozwój sektora.


POF to organizacja, do której wypada należeć. Od lat podejmuje oddolne działania na rzecz uregulowania tego działu gospodarki, który dotąd rozwijał się w dość nieskoordynowany sposób. Jednym z ostatnich, ważnych przedsięwzięć POF było opracowanie Kodeksu dobrych praktyk franczyzy. Określa on w sposób jednoznaczny, a zarazem elastyczny podstawowe zasady funkcjonowania franczyz w Polsce, wyprzedzając w tym regulacje przygotowywane przez Ministerstwo Sprawiedliwości.


- Franczyza to sektor szeroki: obejmuje bardzo odmienne branże i przedsiębiorstwa różnej wielkości: od międzynarodowych koncernów po rodzime, nieduże przedsiębiorstwa. Każdy ma inne doświadczenia i problemy. Aby się rozwijać i odpowiadać na wyzwania rynku musimy mieć całościowy ogląd sytuacji i dbać o to, by jednolite zasady obowiązywały wszystkie podmioty. Stąd decyzja o zwiększeniu składu zarządu – mówi Monika Dąbrowska, prezeska POF.


Do nowego zarządu, w drodze głosowania wybrano (alfabetycznie): Pawła Aksamita (Stava), Jacka Biskupa, Monikę Dąbrowską (McDonald's Polska), Annę Gniatkowską (Santander Bank Polska), Rafała Kościuka (Fit Cake), Krzysztofa Łagowskiego (Carrefour), Damiana Ozgę (Perfect Look Clinic), Arkadiusza Słodkowskiego (PROFIT system) i Mirosława Szawerdo (ITM Polska).


Na Rafała Kościuka, współwłaściciela sieci Fit Cake, promującej się jako polska „nie-cukiernia”, który po raz pierwszy znalazł się w zarządzie, zagłosowało 31 z 35 członków POF.


- To dla mnie duże wyróżnienie – przyznaje Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake liczącej ponad 50 punktów, która w ostatnich latach odnotowała bardzo szybki progres. – Za swoje zadanie w zarządzie uważam dbanie o transparentność przy prowadzeniu biznesu franczyzowego, a także zmianę sposobu rozwiązywania kwestii spornych. Stoję na stanowisku, że zawsze lepsze efekty przynoszą negocjacje i dialog niż wojna, szczególnie w sytuacjach tak kryzysowych dla gospodarki jak niepokoje na granicach czy inflacja. Chciałbym także przekonać inne sieci, z którymi współpracujemy, do przyjęcia Kodeksu, bo podnosi on wiarygodność całego sektora. Jestem przekonany, że już niedługo logo POF na umowie, będzie znaczyło, że mamy do czynienia z firmą, która gra według jasnych i uczciwych reguł.


Współwłaściciel Fit Cake znalazł się w zarządzie POF także dlatego, że reprezentuje młody, polski biznes. Sieć działa na rynku od 2016 roku i już osiągnęła sukces.


- Jej twórcy zbudowali ją od podstaw i przeszli samodzielnie całą drogę. Ich doświadczenie jest więc bezcenne. Mogą przekazać innym, którzy dopiero zaczynają tworzyć swoje systemy i struktury, jak działać skutecznie, jak unikać błędów i skalować swoje biznesy, by były jak najbardziej efektywne. Reprezentują świeże i bardzo potrzebne spojrzenie na franczyzę – dodaje prezeska POF.


Polska franczyza to aktualnie ponad 1,5 tysiąca formatów i ponad 85 tysięcy przedsiębiorców pracujących w jej ramach, z czego każdy tworzy kolejne miejsca pracy. Jest to więc potężna siła wpływająca na całą gospodarkę. Polski rząd podjął decyzję o wprowadzeniu ustawowych regulacji tego sektora, głównie z uwagi na narastające konflikty między franczyzobiorcami i franczyzodawcami.


- Też dostrzegamy i podejmujemy ten temat. Nie jesteśmy korporacją, tylko organizacją non profit – podkreśla Monika Dąbrowska, prezeska POF. – Nie ma mowy o zrównoważonym biznesie, jeśli nie osiągają z niego korzyści i franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Rozwijając struktury naszej organizacji, przyjmując nowych członków, chcemy zwrócić uwagę na to, że obie strony muszą być odpowiedzialne za siebie i rozumieć, że grają do jednej bramki. To nasza misja - promować etyczne systemy franczyzowe, bo tylko takie zapewnią długofalowy rozwój franczyzy w Polsce.


Wyzwania, przed którymi staje środowisko, w tym nowa struktura POF, były omawiane podczas VIII Konferencji Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE, która odbyła się w czerwcu w hotelu DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.