Newsy

Będzie więcej Stokrotek. Sieć zapowiada uruchomienie franczyzy w przyszłym roku

2013-11-18  |  06:15

Supermarkety Stokrotka zapowiadają rozbudowę sieci. Około 15 lokalizacji ma powstać w tym roku, a w przyszłym 30 kolejnych. Ponadto Stokrotka chce uruchomić sieć franczyzową i rywalizować z największymi dyskontami.

 – Planujemy zwiększanie sprzedaży z istniejących lokalizacji poprzez sprzedaż większej liczby artykułów temu samemu klientowi oraz przyciągnięcie nowych konsumentów. W tym roku deklarowaliśmy uruchomienie około 15 lokalizacji. Będziemy bardzo bliscy tej liczby – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki.

W przyszłym roku sieć planuje uruchomić 30 sklepów własnych oraz dodatkowo placówki w modelu franczyzowym. Rocznie sieć chce pozyskiwać nawet kilkadziesiąt placówek franczyzowych.

Nowe sklepy Stokrotki mają powstawać przede wszystkim w większych miastach, w których liczba mieszkańców szybko rośnie.

 – Chcielibyśmy być tam, gdzie pojawia się konsument, a konsumenci dziś migrują z mniejszych miejscowości do większych skupisk, które oferują im więcej możliwości zarabiania, rozwijania się. W Warszawie w ciągu roku przybyło ostatnio oficjalnie 20 tys. mieszkańców, a nieoficjalnie 5 razy więcej. To jest więc miejsce, gdzie supermarkety mogą zdobywać nowego klienta i się rozwijać – mówi Kalinowski.

Nowe supermarkety Stokrotki powstają w oparciu o wynajmowane powierzchnie, więc rozwój nie jest bardzo kosztowny. Sieć rezerwuje również środki na dostosowanie punktów w sieci franczyzowej do standardów Stokrotki. Jak podkreśla Kalinowski, klienci muszą otrzymać dokładnie taki sam komfort obsługi oraz ofertę w punktach własnych oraz franczyzowych.

Rozwój sieci supermarketów ma pozwolić na nawiązanie walki z dyskontami. Kalinowski przyznaje, że dwie największe sieci wielkopowierzchniowych dyskontów dominują na rynku, ale wynika to z tego, że rynek supermarketów jest bardziej rozdrobniony.

 – Supermarkety są dzisiaj bardziej podzielone, jeszcze nieskonsolidowane, więc to nie wygląda może tak imponująco, gdy Stokrotka mówi o 30 lokalizacjach plus franczyza, co łącznie nam da około 50 lokalizacji, ale jak się zsumuje nasze plany rozwoju i plany rozwoju pozostałych sieci supermarketów, to nagle okaże się, że te supermarkety wcale nie chcą ustępować dyskontom – zauważa Kalinowski.

Poza nowymi placówkami Stokrotka rozwija się również poprzez własną sieć logistyczną. W ramach usprawniania dystrybucji, Stokrotka ma pod Warszawą nowoczesne centrum o powierzchni 30 tys. mkw. oraz osiem mniejszych tzw. cross-docków, czyli magazynów przeładunkowych, w całym kraju.

 – Zatrudnienie się zwiększyło o ten personel, który pojawił się w naszych służbach logistycznych, natomiast sama logistyka dla sieci ma istotne znaczenie. Przede wszystkim daje nam gwarancję wyższej jakości i świeżości produktów, które oferujemy w sklepie. Poprzez nasz własny system i kontrolę wielowymiarową jakości i świeżości produktów, dajemy absolutną gwarancję tego, że to, co z naszego magazynu centralnego dociera na sklep, jest produktem pierwszej jakości – podkreśla Kalinowski.

Sieć planuje zakończenie tego procesu w ciągu kilku tygodni. W przyszłości Stokrotka nie wyklucza także rozwoju w obszarze e-handlu, ale jak podkreśla prezes sieci, nie stanie się to jeszcze w najbliższym czasie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.