Mówi: | Robert Ogór |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Grupa Ambra SA |
Dystrybutorzy i sprzedawcy win przygotowują się do świąt. Sprzedaż trunków w tym okresie rośnie
W tygodniach przedświątecznych zwiększa się sprzedaż win, również tych musujących. Producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy, licząc na większe zyski, zwiększają swoją aktywność. Spółka Ambra, jeden z liderów na rynku, rozpoczyna przedświąteczna kampanię wizerunkową marek m.in. Cin&Cin i El Sol, głównie w punktach sprzedaży. Spodziewa się zwiększonego ruchu zarówno w tradycyjnych sklepach, restauracjach, jak i internecie.
– Sezon świąteczny dla nas to nie tylko zwiększone zakupy konsumenckie, lecz także większa aktywność – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Robert Ogór, prezes zarządu spółki Ambra. – W ten sezon wchodzimy z dwoma dużymi projektami. Pojawią się nowe opakowania dla marki Cin&Cin i odświeżona szata graficzna wina, w szczególności El Sol, powiązana z dużą kampanią tego trunku.
W ramach obu kampanii spółka będzie promować produkty przede wszystkim w miejscach sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i internecie.
– Docierać będziemy do konsumenta właściwie we wszystkich miejscach, w których dokonuje zakupów – zapowiada Robert Ogór. – Nasza sieć sklepów Centrum Wina już przygotowuje się do obsłużenia potrzeb zakupowych, w tym prezentów. W galeriach handlowych także będzie się dużo działo. Restauratorzy, którzy w okresie grudniowym obsługują więcej imprez firmowych, czekają na nasze dostawy. Można powiedzieć, że wszędzie tam, gdzie będzie się pojawiał w grudniu konsument, my także będziemy. Również w internecie.
Spółka przygotowuje się do rosnącego zapotrzebowania na cydr, napój niskoalkoholowy produkowany z jabłek. Z informacji Polskiej Rady Winiarstwa wynika, że jego spożycie jest już czterokrotnie wyższe niż w ubiegłym roku (2 mln litrów vs. 8,5 mln litrów), ale wciąż będzie rosło (nawet do 10-15 mln litrów);
– Spodziewamy się, że w naszych segmentach podstawowych, czyli winach i winach musujących, sprzedaż lekko wzrośnie – mówi Ogór. – Mamy do czynienia z dosyć w sumie niekorzystnym otoczeniem, jeżeli chodzi o tendencje deflacyjne czy w ogóle konsumpcyjne, w związku z tym ostrożnie liczymy, że będziemy na małym plusie. Poza cydrem, który powinien sporo dołożyć do naszej sprzedaży ogółem.
Jak wynika z ostatniego raportu Światowej Organizacji Zdrowia WHO „Global status report on alcohol and health 2014”, statystyczny Polak wypija 12,5 l czystego alkoholu rocznie, co plasuje nasz kraj na trzynastym miejscu na 53 kraje w Europie. Nad Wisłą konsumowane jest więcej alkoholu niż we Francji (12,2 l), Wielkiej Brytanii (11,6 l), Kanadzie (10,8 l) i Stanach Zjednoczonych (9,2 l). Średnia światowa wynosi 6,2 l.
Czytaj także
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-05-10: Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
- 2024-05-14: Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-05-09: Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-04-24: Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
- 2024-05-13: Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
- 2024-05-08: Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.