Mówi: | Andrzej Lewandowski |
Funkcja: | dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji |
Firma: | JTI Polska |
Globalny koncern tytoniowy otwiera w Warszawie kolejną inwestycję. W trzy lata zatrudni ponad 850 osób
Należąca do Grupy Japan Tobacco spółka JTI zainwestowała dotąd na polskim rynku przeszło 800 mln dolarów, głównie w rozwój swoich fabryk zlokalizowanych niedaleko Łodzi. Kolejną inwestycję uruchomi w Warszawie. W nowym centrum usług biznesowych, które będzie świadczyć usługi m.in. z zakresu finansów, marketingu i sprzedaży na skalę globalną, zamierza w trzy lata zatrudnić ponad 850 osób. Rekrutacja na niektóre stanowiska już się rozpoczęła.
– W ciągu najbliższych trzech lat zatrudnimy w Warszawie ponad 850 osób w naszym Globalnym Centrum Usług Biznesowych. Rozpoczęliśmy już proces rekrutacyjny, poszukujemy i będziemy poszukiwać pracowników w takich dziedzinach, jak finanse, sprzedaż, marketing, sprawy regulacyjne, ale również globalny łańcuch dostaw. Przy obecnym rynku pracy, w szczególności w Warszawie, ten cały proces nie będzie łatwy. Jesteśmy jednak przekonani, że dzięki dobrej ofercie i lokalizacji biura w samym centrum zatrudnimy najlepszych kandydatów – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Lewandowski, dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji w JTI Polska.
JTI (Japan Tobacco International) to międzynarodowa firma tytoniowa działająca w ponad 130 krajach. Należy do Grupy Japan Tobacco i na całym świecie zatrudnia ponad 45 tys. osób. Z początkiem listopada koncern zapowiedział utworzenie w Polsce kolejnej, strategicznej inwestycji – Globalnego Centrum Usług Biznesowych w Warszawie. W ciągu trzech lat zamierza zatrudnić w nim ponad 850 pracowników, dzięki czemu całkowite zatrudnienie w Polsce przekroczy 3 tys. osób.
– Głównym powodem umiejscowienia naszego Globalnego Centrum Usług Biznesowych w Warszawie była dostępność kandydatów, czyli wykształconych i zmotywowanych ludzi – mówi Andrzej Lewandowski.
Rekrutacji do nowego centrum będzie w kolejnych miesiącach towarzyszyć zakrojona na szeroką skalę kampania promocyjna JTI, bazująca na haśle #JoinTheIdea. Firma zamierza docierać do potencjalnych kandydatów przede wszystkim poprzez media społecznościowe.
– Wiemy, że zrekrutowanie ponad 850 osób w tak krótkim czasie nie będzie łatwe, ale jesteśmy przekonani, że damy radę, m.in. dzięki temu, jak będzie wyglądała nasza propozycja dla pracowników – zarówno jeśli chodzi o wynagrodzenia, jak i nasze nowoczesne biuro i kulturę organizacyjną. Pomimo tego wyzwania, jakim jest obecny rynek pracy, jesteśmy przekonani, że damy radę zatrudnić najlepszych ludzi – mówi Andrzej Lewandowski.
Pracownicy nowego centrum będą odpowiedzialni za wsparcie eksperckie oraz zarządzanie procesami transakcyjnymi wielu obszarów międzynarodowej działalności Grupy JTI, takich jak m.in. finanse, marketing i sprzedaż, ludzie i kultura organizacyjna, badania i rozwój, sprawy prawne i regulacyjne oraz globalny łańcuch dostaw.
– Globalne Centrum Usług Biznesowych w Warszawie będzie wspierać rozwój Grupy JTI na całym świecie. Będzie służyć temu, aby rynki JTI rozwijały się nadal w taki sposób, jak do tej pory, żeby firma rozwijała sprzedaż tradycyjnych wyrobów tytoniowych, ale również wyrobów innowacyjnych, które ostatnio wprowadziliśmy także w Polsce – mówi Andrzej Lewandowski.
Nowe centrum biznesowe to kolejna inwestycja koncernu w Polsce – w ostatniej dekadzie całkowita wartość inwestycji przekroczyła 800 mln dol. W tym roku firma rozpoczęła produkcję wyrobów tytoniowych Ploom Tech w swoim kompleksie nowoczesnych fabryk w Starym Gostkowie koło Łodzi.
Czytaj także
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-04-30: Wzrost inwestycji prywatnych przesądzi o rozwoju polskiej gospodarki w najbliższych latach. Sektorami przyszłości są nowe technologie i zielona energetyka
- 2024-05-09: Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-05-08: Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
- 2024-05-06: Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.