Newsy

Agata Meble zapowiada kolejne otwarcia w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców

2014-12-02  |  06:25

Mająca obecnie szesnaście wielkopowierzchniowych sklepów sieć Agata Meble w przyszłym roku planuje uruchomienie placówek w Białymstoku i Lublinie oraz rozpoczęcie budowy flagowego salonu w Warszawie. Jak informuje Przemysław Gurban, dyrektor operacyjny, obecna strategia zakłada otwieranie placówek w miastach mających więcej niż 100 tys. mieszkańców. Rynek wciąż nie jest tam nasycony.

Na razie mamy w Polsce szesnaście sklepów wielkopowierzchniowych, rozlokowanych w dużych miastach – mówi agencji informacyjnej Newseria Przemysław Gurban, dyrektor operacyjny firmy Agata Meble. – Rozpoczęliśmy już inwestycje w Białymstoku i Lublinie, w przyszłym roku otworzymy dwa kolejne sklepy. Zaczniemy również budowę naszej flagowej placówki w Warszawie. Myślimy także o kolejnych lokalizacjach, między innymi we wschodniej części Polski.

Według specjalizującej się w badaniach rynku mebli firmy B+R Studio blisko 60 proc. Polaków deklaruje, że w najbliższym czasie kupi tego rodzaju artykuł i dlatego m.in. wartość produkcji krajowych przedsiębiorstw osiągnie w br. poziom 31,5 mld zł i będzie większa o ok. 3 proc. niż 2013 roku, kiedy to wyniosła 30,5 mld zł.

Prognozy wzrostu potwierdzają dane Głównego Urzędu Statystycznego, według którego w pierwszym półroczu br. wartość produkcji mebli w Polsce wyniosła 15,4 mld zł i była o 14 proc. większa niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Tylko w czerwcu br. producenci sprzedali meble o wartości 2,4 mld zł, czyli o 8 proc. większej niż rok wcześniej.

Rynek zdecydowanie nie jest nasycony i znajduje się w fazie szybkiego rozwoju – zauważa Gurban. – Mimo tego w wielu dużych ośrodkach, które mają po 300-400 tys. mieszkańców, wciąż nie ma ani jednego sklepu wielkopowierzchniowego w segmencie wyposażenia domu, z wyjątkiem DIY [z ang. Do It Youself – sklepy budowlane i sklepy z produktami do samodzielnego montażu, jak Castorama czy Leroy Merlin – red.].

Powodem przyjęcia strategii ekspansji w dużych miastach jest preferowana przez tę sieć wielkość sklepów.

To obiekty wielkopowierzchniowe, które wymagają pewnej skali klientów w ciągu roku, mieszkających stosunkowo niedaleko – tłumaczy Przemysław Gurban. – Czym jest ich mniej, tym powierzchnia naszych sklepów staje się mniej opłacalna, nierentowna, zbyt duża. Ale mamy zabezpieczone kolejne grunty, niektóre są w fazie projektowania.

W 2016 roku firma chce otworzyć flagowy, reprezentacyjny sklep na warszawskim Targówku. Sieć już była obecna w tej lokalizacji.

Warszawa jest bardzo trudnym rynkiem, jeśli chodzi o powierzchnie pod sklepy wielkopowierzchniowe – wskazuje Gurban. –  Ale udało nam się w końcu pozyskać stosowną nieruchomość, co nie było łatwe. Wracamy do miejsca, w którym już byliśmy, w sąsiedztwie sklepów Ikea i Leroy Merlin. Wcześniej mieliśmy tam mały format, zupełnie niedostosowany do firmy, jaką dzisiaj jesteśmy. Projektujemy obecnie placówkę i staramy się o pozwolenie na budowę. W przyszłym roku z pewnością ją rozpoczniemy, a w 2016 roku powinniśmy uruchomić sklep, który będzie sumą naszych doświadczeń w branży.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.