Mówi: | Dr Jan Kulczyk |
Funkcja: | Przewodniczący Rady Nadzorczej |
Firma: | Kulczyk Investments |
Jan Kulczyk: Nagrody Polskiej Rady Biznesu będą gospodarczym Oscarem
Nagrody im. Jana Wejcherta rozdane. Spośród 200 kandydatów wyłoniono 3 laureatów. Polska Rada Biznesu nagrodziła Wojciecha Inglota, Adama Kicińskiego i ks. Jacka Stryczka. – Zazdroszczę laureatom, że tyle sukcesów jeszcze przed nimi – mówi Jan Kulczyk.
W kategorii „Sukces” nagrodę Polskiej Rady Biznesu otrzymał Wojciech Inglot, prezes firmy Inglot Cosmetics, sprzedającej kosmetyki na całym świecie. Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED jest zwycięzcą w kategorii „Wizja i innowacyjność”. Jego spółka stworzyła m.in. dwie wersje gry komputerowej „Wiedźmin”. W kategorii „Działalność społeczna” zwyciężył ks. Jacek Stryczek, który jest pomysłodawcą m.in. akcji „Szlachetna Paczka”.
- Jestem pełen podziwu i zazdroszczę laureatom, że jeszcze tyle sukcesów mają przed sobą – mówi Jan Kulczyk, przewodniczący rady nadzorczej Kulczyk Investments.
Nagrody Polskiej Rady Biznesu w tym roku zostały przyznane po raz pierwszy. Kandydatów do nagrody zgłaszało ponad 400 różnych instytucji, a nazwiska laureatów były do końca trzymane w tajemnicy.
- Za 20 lat ta nagroda będzie Oscarem w gospodarce. Mam nadzieje, że Polska będzie już wtedy tak ważna, tak wielka i tak wpływowa, że ta nagroda będzie miała wymiar Oscara tego filmowego – zapowiada Jan Kulczyk.
Polska Rada Biznesu nagradza laureatów w 3 kategoriach: „Sukces”, „Wizja i innowacyjność” oraz „Działalność społeczna”. Jak podkreślają pomysłodawcy nagrody, wszystkie te cechy odnoszą się bezpośrednio do Jana Wejcherta, patrona nagrody, współzałożyciela ITI.
- Ta nagroda tak bardzo kojarzy się z Jankiem Wejchertem, moim serdecznym przyjacielem - osobą, która zarażała nas swoim optymizmem, determinacją, wiedzą i przedsiębiorczością. Jak myśleliśmy o tej nagrodzie, o nagrodzie Polskiej Rady Biznesu, to nie było dyskusji, czyjego imienia powinna ona być. Janek był naszym wspaniałym przyjacielem, kolegą, ale był też pierwszym prezesem Polskiej Rady Biznesu. Więc to było tak naturalne, że nie wymaga komentarza – podkreśla Jan Kulczyk.
Czytaj także
- 2024-05-17: Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-15: Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-05-09: Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-05-14: Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.