Mówi: | Marcin Warszewski |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Liberty Direct |
Liberty zmienia nazwę i rozszerza działalność
Liberty Direct zmienia nazwę na Liberty Ubezpieczenia. W trakcie siedmiu latach działalności w Polsce firma nie tylko rozszerzyła działalność, lecz także zmieniła sposób działania. Dziś poza call center firmę reprezentuje sieć 8 tys. agentów w całej Polsce. Nowa nazwa to efekt tych zmian.
– Jest to przede wszystkim odzwierciadlenie tego, że w segmencie klientów indywidualnych nie oferujemy już wyłącznie ubezpieczeń komunikacyjnych, lecz także ubezpieczenia majątkowe, czyli ubezpieczenia mieszkań oraz turystyczne, a w segment ubezpieczeń dla firm rozszerzyliśmy o produkt dla małych i średnich firm – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marcin Warszewski, dyrektor generalny Liberty Ubezpieczenia.
Dla klientów oznacza to większą dostępność naszych produktów, nie tylko przez internet i telefon, lecz także u doradców w całej Polsce – mówi Marcin Warszewski.
Zmiana nazwy nie oznacza żadnych zmian formalnych dla dotychczasowych klientów. Firma nadal działa w Polsce tak, jak działała, w związku z czym ci, którzy już korzystają z jej usług, nie muszą nic robić.
Liberty Ubezpieczenia przygotowało ponadto nowy produkt dla małych i średnich przedsiębiorców. W Polsce działa około miliona takich firm. Tylko połowa z nich ma polisę inną niż ubezpieczenie samochodu.
– Nasz nowy produkt zapewnia bardzo kompleksową ochronę zarówno od takich zdarzeń losowych, jak pożar, powódź, jak i na przykład od odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy wobec swoich klientów czy kontrahentów – podkreśla dyrektor generalny Liberty Ubezpieczenia.
Propozycja jest skierowana do przedsiębiorców, którzy ubezpieczają mienie do 10 mln złotych, jeżeli chodzi o jedną lokalizację i do 20 mln zł, jeżeli chodzi o wiele lokalizacji.
– Przygotowaliśmy oferty dla wielu branż, ale kluczowa jest dla nas branża budowlana, szeroko rozumiany handel i usługi oraz sport i zdrowie, przez co rozumiemy salony kosmetyczne, salony fitness i salony fryzjerskie – dodał Marcin Warszewski.
Rynek ubezpieczeń dla firm małych i średnich nie jest z pełni zagospodarowany przez polskich ubezpieczycieli. Między innymi z tego względu Liberty Ubezpieczenia liczy tu na duży sukces.
– Chcemy, żeby dla nas ten produkt był motorem wzrostu. Tak jak do tej pory rozwijaliśmy się w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych, tak teraz chcemy rozwijać się również w obszarze produktów dla małych i średnich firm – zapowiada Marcin Warszewski dyrektor generalny Liberty Ubezpieczenia.
Czytaj także
- 2024-05-08: Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
- 2024-02-15: Włoska żywność wśród najczęściej podrabianych na świecie. Producenci walczą z tym zjawiskiem za pomocą certyfikacji
- 2024-03-04: Wpływ robotyzacji na rynek pracy będzie bardziej widoczny w ciągu dekady. To dobry czas na zaplanowanie zmian w systemie edukacji i zabezpieczenia społecznego
- 2023-12-11: Rośnie zainteresowanie agrocasco. Koszt utraty maszyny rolniczej może przewyższać wartość domu
- 2023-12-04: W grudniu wielu rolnikom kończą się obowiązkowe ubezpieczenia. Większość z nich decyduje się na dobrowolne rozszerzenie polisy
- 2024-01-09: Dieta roślinna staje się cenowo i ofertowo bardziej dostępna dla polskiego konsumenta. Przybywa takich produktów w sieciach handlowych
- 2023-12-05: Coraz więcej Polaków sięga po roślinne zamienniki mięsa i nabiału. Producenci takiej żywności walczą o większą obecność na sklepowych półkach
- 2023-11-29: Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen
- 2023-12-08: Rośnie popularność naturalnej żywności. Ten czynnik staje się podstawowym wymogiem wobec producentów
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku
W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.
Problemy społeczne
Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.