Newsy

Listopad zaskakująco dobry pod względem sprzedaży mieszkań

2011-12-20  |  11:00
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Jańczuk
Firma:Metrohouse & Partnerzy

Jak sprzedawać mieszkanie to najlepiej w marcu lub w sierpniu. W tym roku, kolejny raz, te miesiące okazały się najlepsze pod względem ilości przeprowadzonych transakcji. Pozytywnie zaskoczyła też końcówka roku.

„Przeanalizowaliśmy ostatnie 12 miesięcy na rynku nieruchomości. Okazuje się, że tym roku nie było szczytowych momentów transakcyjnych. Tak jak w zeszłym roku szczytowym momentem był sierpień-wrzesień, kiedy podpisano ponad 20% umów sprzedaży. Tym razem miesiącami o najwyższej frekwencji umów są marzec, sierpień i, co ciekawe, listopad. Marzec jest tradycyjnie bardzo dobrym okresem na przeprowadzanie transakcji. Początek wiosny jest historycznie bardzo dobrym momentem, jeśli chodzi o liczbę zawieranych umów. Tak samo przełom sierpnia i września. Jedynym zaskakującym elementem jest listopad, który kojarzy się z wygaszaniem aktywności i deweloperów, i agencji nieruchomości, i umowy podpisywane są rzadziej. Tym razem wprowadzenie w życie rekomendacji S III spowodowało zapewne, że wiele osób zainteresowało się nabyciem mieszkania na rynku wtórnym. Tym bardziej, że mamy do czynienia z korektą cen na rynku. Być może te elementy spowodowały, że końcówka roku jest stosunkowo dobra w porównaniu do poprzednich lat.”


Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku

W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć  w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.

Problemy społeczne

Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych

Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

Regionalne - Śląskie

Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji

Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.