Newsy

Promocja dla tankujących za gotówkę na stacjach PKN Orlen możliwa również po wakacjach

2012-07-17  |  06:37
Mówi:Jacek Krawiec
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PKN Orlen
  • MP4

    Pierwsze dwa tygodnie wakacyjnej promocji przynoszą efekty. Na stacjach Bliska i Orlen w soboty i w niedziele coraz więcej osób płaci gotówką za tankowanie, oszczędzając w ten sposób 10 groszy na litrze. Wprowadzając premie za transakcje gotówkowe PKN Orlen chce zwrócić uwagę na problem zbyt wysokich opłat interchange, pobieranych przez organizacje kartowe za każdą płatność kartą.

    Promocja na stacjach benzynowych trwa od 30 czerwca do 2 września, ale prezes PKN Orlen nie wyklucza, że zostanie przedłużona również na okres po wakacjach.

      Musimy spojrzeć na to z perspektywy kilkumiesięcznej. To jeszcze zbyt krótki czas od wprowadzenia promocji na publikowanie jakichkolwiek cyfr  podkreśla Jacek Krawiec.

    Jednak zapewnia, że wstępne rezultaty są zadowalające.

      Na razie efekty są bardzo pozytywne i jesteśmy bardzo zadowoleni z programu  dodaje prezes PKN Orlen.

    Oszczędzają kierowcy, oszczędza też płocki koncern. W skali roku koszty związane z systemem bezgotówkowym na stacjach Orlen i Bliska wynoszą 100 mln zł. Płatność kartą jest dla spółki nawet 40 razy droższa niż przyjęcie gotówki.

    Zachęcanie klientów do zmiany sposobu płacenia to nie wszystko. Jacek Krawiec zapewnia, że równolegle koncern w dalszym ciągu będzie naciskać i negocjować z instytucjami kartowymi, by obniżały poziom opłat interchange.

    Zgodnie z przyjętym przez NBP i innych uczestników rynku projektem zmian, opłaty będą stopniowo obniżane z poziomu 1,6 proc., czyli najwyższego w Europie, do poziomu średniej unijnej czyli ok. 0,7 proc. w 2017 roku. Od nowego roku prawdopodobnie zmaleją do 1,1 proc.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.