Newsy

Polska regionalnym liderem firmy Xiaomi z 23 sklepami. W Warszawie otwarto czwartą lokalizację i planowane są kolejne

2021-09-29  |  06:10
Mówi:Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego Xiaomi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich
Leszek Sowiński, prezes zarządu Rolv Group, oficjalnego dystrybutora marki Xiaomi
  • MP4
  • W ubiegłym tygodniu w Warszawie otwarto pierwszy poza galerią handlową sklep Xiaomi w Polsce. Firma intensywnie rozbudowuje swoją sieć sklepów: na świecie powstało już ponad tysiąc placówek, a w Polsce jest ich 23. Do końca października będzie u nas funkcjonować także 80 Mi Pointów, czyli punktów sprzedaży w większych sklepach, np. z RTV i AGD, które są uzupełnieniem salonów. Xiaomi w Polsce odpowiada już za 36 proc. rynku smartfonów, a w II kwartale br. zanotowało 82-proc. wzrost dostaw.

     Otwieramy 23. sklep w Polsce. Tym razem lokalizacja jest nieco odmienna od dotychczasowych, bo wszystkie poprzednie sklepy powstały w centrach handlowych – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi. – W strategii Xiaomi zakładamy dwa typy lokalizacji i w przyszłości będziemy realizować obydwa kierunki.

    Czwarty warszawski Xiaomi Store został otwarty na Pradze, przy ul. Grochowskiej. Jak podkreśla Andrzej Gładki, firma buduje swój wizerunek poprzez relacje z użytkownikami, stąd decyzję o lokalizacji podjęła m.in. na podstawie głosów użytkowników Xiaomi Community.

    Pozostałe trzy lokalizacje znajdują się po lewej stronie Wisły, więc to był najwyższy czas, aby powstała lokalizacja po prawej stronie Warszawy – tłumaczy przedstawiciel Xiaomi. – Głos Xiaomi Community, naszych klientów jest dla nas bardzo istotny. Bierzemy go pod uwagę zarówno przy projektowaniu produktów, jak i decyzjach dotyczących lokalizacji sklepów.

    Jesteśmy z Xiaomi od 2017 roku, ich szeroka gama produktów pozwala nam dotrzeć do coraz szerszego grona klientów. Otwieramy wspólnie drugi sklep w Warszawie, natomiast na koniec października w całej Polsce będziemy mieć 80 Mi Pointów, poprzez które chcemy do wszystkich dotrzeć z nowymi technologiami – wskazuje Leszek Sowiński, prezes zarządu Rolv Group, oficjalnego dystrybutora marki Xiaomi.

    Rozwój sieci jest jednym z filarów strategii Xiaomi. Na świecie jest już ponad tysiąc placówek Xiaomi Store, w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz krajów nordyckich – już 112 lokalizacji, co piąta znajduje się w Polsce.

     Nasze plany sięgają dalej, przygotowujemy kolejne lokalizacje. W regionie jest już kilka konkretnie zaplanowanych do końca roku, natomiast w Polsce dopracowujemy szczegóły, więc na tym etapie nie mogę podzielić się lokalizacjami i terminami – zaznacza Andrzej Gładki.

    Z raportu firmy Canalys wynika, że ekspansja Xiaomi przybiera na sile i to mimo spowolnienia na rynku smartfonów spowodowanych problemami z dostawami komponentów. W II kwartale liderem sprzedaży na świecie był Samsung (58 mln), a na drugie miejsce awansowało Xiaomi (52,8 mln) po dynamicznym wzroście na poziomie 83 proc. w ujęciu rocznym, wyprzedzając Apple (45,7 mln). Dane firmy Counterpoint wskazują, że w czerwcowych statystykach miesięcznych Xiaomi po raz pierwszy w historii wyprzedziło także lidera zestawienia, stając się numerem jeden wśród marek smartfonów na świecie. Od momentu powstania w 2011 roku firma sprzedała globalnie 800 mln smartfonów.

    – Xiaomi to firma, która stara się być bardzo blisko swoich klientów, zapewnić im innowacyjne produkty, które bazują na oczekiwaniach naszych użytkowników. Staramy się zaspokoić te potrzeby w przystępnej cenie. Myślę, że to jest uczciwe podejście, które się sprawdza nie tylko w Polsce, ale w Europie i na świecie święcimy tryumfy – przekonuje zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi.

    W Polsce, jak wynika z raportu Canalys za II kwartał 2021 roku, Xiaomi jest liderem sprzedaży z 36-proc. udziałem w rynku i 82-proc. wzrostem dostaw. Dotychczasowy lider Samsung zanotował ok. 20-proc. spadek sprzedaży.

     Obserwujemy zainteresowanie naszych klientów, którzy przychodzą, aby zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami, poznać urządzenia przed dokonaniem zakupu, jak również najnowsze rozwiązania, które proponuje Xiaomi. Widzimy znaczący wzrost klientów w naszych sklepach i oczekujemy, że do świąt będzie to wyglądało coraz lepiej – mówi Leszek Sowiński.

    Produkty Xiaomi są dostępne w ponad 100 krajach i regionach. W sierpniu 2021 roku producent po raz kolejny znalazł się na liście Fortune Global 500. Firma stworzyła również wiodącą na świecie konsumencką platformę AIoT (AI+IoT), z podłączonymi do niej 324,8 mln inteligentnych urządzeń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.