Mówi: | Robert Skubisz |
Funkcja: | szef kuchni |
Firma: | Restauracja Amber Room |
Spotkania biznesowe zmieniają charakter. Nie cena a jakość obsługi i lokalizacja restauracji mają coraz większe znaczenie
Polscy przedsiębiorcy przykładają coraz większą wagę do organizacji spotkań biznesowych. Na znaczeniu traci cena, a zyskuje jakość obsługi i lokalizacja. Właściciele firm coraz chętniej wybierają na ten cel kameralne sale w restauracjach w centrum miasta. Rosnącą popularnością cieszą się dodatkowe atrakcje takie jak live cooking oraz zdrowe, lekkostrawne menu.
Spotkania biznesowe to dobra okazja do zaprezentowania firmy potencjalnemu klientowi lub omówienie celów i strategii rozwoju w gronie pracowników. Sukces tego rodzaju spotkań uzależniony jest jednak od ich odpowiedniej organizacji, przede wszystkim wyboru prestiżowej, a jednocześnie ciekawej lokalizacji. Polscy przedsiębiorcy w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wagi spotkań biznesowych oraz z ich przebiegu.
– Spotkania biznesowe firm w ostatnim czasie zmieniły oblicze w kontekście używalności restauracji, przestrzeni konferencyjnych czy hotelowych. W tym momencie nie jest ważna cena, bo wcześniej osoby, które za to odpowiadały, bardzo często patrzyły na konkurencyjną cenę – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Skubisz, szef kuchni restauracji Amber Room.
Obecnie organizatorzy spotkań biznesowych stawiają przede wszystkim na jakość usług. Dużą wagę przywiązują do lokalizacji – restauracja powinna znajdować się w centrum miasta, aby wszyscy uczestnicy spotkania mieli dogodny dojazd. W przypadku gości z zagranicy dobrze jest wybrać lokal położony w pobliżu lotniska. Istotne są również wnętrza restauracji i wyposażenie techniczne – lokal powinien oferować możliwość przeprowadzenia wideokonferencji, wykorzystania sprzętu komputerowego oraz dobrej jakości internetu.
– Często są to spotkania w przestrzeniach zamkniętych i małych gabinetach. Restauracje przeważnie mają małe sale, jeżeli porównamy się z hotelami, a coraz więcej firm szuka sal do spotkań na 30–40 osób, gdzie atmosfera jest bardziej kameralna i można się skoncentrować na istotnych problemach –mówi Robert Skubisz.
Coraz więcej właścicieli firm decyduje się na zorganizowanie spotkania biznesowego na tarasach lub w ogródkach zlokalizowanych przy restauracjach. Dużą popularnością cieszą się również dodatkowe opcje uatrakcyjniające spotkanie, np. live cooking, które dodatkowo integruje zespół.
Menu serwowane podczas tego rodzaju imprez dostosowane jest do potrzeb organizatorów, coraz większe uznanie zyskuje jednak jadłospis zgodny z zasadami zdrowego żywienia. Popularnością cieszą się lekkie śniadania oraz spotkania lunchowe.
– Warto wspomnieć o delikatnych, małych przystawkach, które nie przeszkadzają w trakcie spotkań, gdzie każdy może na spokojnie je spożyć. Rzadkością są opcje bufetowe, chociaż tego typu oferty są przez nas oferowane, połączone z przerwą, w trakcie której goście mogą swobodnie spożyć potrawy. Chodzi o to, żeby odświeżyć umysł, ale tego typu oferty są na drugim miejscu – mówi Robert Skubisz.
Organizatorzy spotkań biznesowych sporadycznie proszą o dołączenie do menu napojów alkoholowych. Jeśli wybierają taką opcję, rodzaj alkoholu dostosowują przede wszystkim do pory roku: zimą popularnością cieszą się ciężkie trunki, wiosną i latem natomiast delikatne białe wina lub drinki, które dobrze komponują się z lekkim menu.
– W przypadku śniadań biznesowych zaproponowałbym delikatne prosecco lub białe wino, w przypadku obiadów – czerwone delikatne wino, niezbyt mocno zbudowane pod względem smaku albo jakiś fajny koktajl owocowy – mówi Robert Skubisz.
Spotkania biznesowe organizowane są najczęściej w okresie od marca do czerwca oraz od września do listopada. Aby mieć pewność, że wybrana lokalizacja będzie dostępna, warto zacząć przygotowania przynajmniej miesiąc wcześniej.
Czytaj także
- 2024-01-23: Odmowa udziału w spotkaniu nie zrujnuje relacji towarzyskich. Często przeceniamy negatywne skutki odrzuconych zaproszeń
- 2023-12-21: Przemysł konferencyjny odbudowuje się po pandemii. Hotele dzięki temu odrabiają część strat
- 2023-11-15: GPW wiąże duże nadzieje z nowymi liniami spoza rynku finansowego. Do końca roku będzie gotowa platforma obsługująca usługi logistyczne i spedycyjne
- 2024-01-03: Kinga Zawodnik: Od dziecka spotykałam się z hejtem ze względu na swój wygląd. Swoimi doświadczeniami dzielę się teraz podczas warsztatów z uczniami w różnych szkołach
- 2023-07-18: Michał Szczygieł: Gramy w tym roku festiwale telewizyjne. Będzie to dla nas spory sprawdzian, bo przecież oglądają je miliony widzów
- 2023-03-01: Krzysztof Skórzyński: Zazwyczaj z widzami komunikujemy się z zamkniętego studia za pośrednictwem kamery i telewizora. Nagrania w plenerze to jedno z najlepszych doświadczeń dla dziennikarza
- 2023-04-13: Małgorzata Ohme: W Warszawie nikt już nie zwraca na nas uwagi. Ale jak jedziemy z kamerą do takiej Kościerzyny, to ludzie się tym cieszą
- 2021-12-27: Piotr Zelt: W naszej rodzinie często samodzielnie robiliśmy ozdoby choinkowe. To miało dużo większą wartość sentymentalną niż coś kupionego w sklepie
- 2021-07-29: Branża hotelarska wciąż liczy straty. W najgorszej sytuacji są obiekty bazujące na klientach biznesowych i turystach z zagranicy
- 2021-05-05: Rynek general aviation zyskuje w pandemii na przekór spadkom w ruchu lotniczym. Prywatne loty coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla zamożnych klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.