Newsy

Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

2015-12-01  |  06:45

Utrzymujące się spadki cen artykułów spożywczych i rosnąca konkurencja na rynku nie przeszkadzają w szybkim rozwoju sieci Stokrotka. W III kwartale spółka Emperia Holding otworzyła 35 nowych placówek, a w IV ma być podobnie. W przyszłym roku właściciel sieci nie zamierza zwalniać tempa. Holding w styczniu uruchomi centrum dystrybucyjne w Lublinie.

Stokrotka, która jest naszym głównym podmiotem w segmencie detalicznym, jest dzisiaj na etapie bardzo intensywnego rozwoju. Otwieramy rekordowe ilości sklepów i chcemy w przyszłym roku kontynuować takie działania – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Cezary Baran, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy w firmie Emperia Holding, właściciel marki Stokrotka. – Mamy nadzieję na zwiększanie udziałów w rynku. Taki jest nasz główny cel w przyszłym roku.

W IV kwartale spółka uruchomi około 35 nowych placówek. Będzie to wynik porównywalny z tym, który udało się osiągnąć spółce między lipcem a wrześniem br. Było to 11 supermarketów, 14 marketów oraz 10 sklepów w systemie franczyzowym. Sieć liczy już 300 placówek.

Spodziewamy się, że przyszły rok nie będzie gorszy pod względem liczby otwarć, a powinien być lepszy od rezultatów, które pokażemy w tym roku – informuje Cezary Baran. – Nie będę obiecywał klientom, że co kwartał będzie przybywać tyle Stokrotek, ale na pewno będziemy pozytywnie pod tym względem zaskakiwać.

Obecnie Emperia Holding obecna jest na rynku w dwóch formatach placówek detalicznych: mniejszych, usytuowanych bliżej miejsca zamieszkania klientów Stokrotkach Market oraz supermarketach (większe, ale także codzienne zakupy zaspokajające podstawowe potrzeby).

Bardzo dbamy o to, żeby nasi klienci traktowali nas jako miejsce codziennych zakupów. Efektem tego jest nasza aktywność. Staramy się proponować co chwilę nowe rozwiązania – twierdzi Cezary Baran

W kolejnych tygodniach spółka planuje uruchomienie nowego centrum logistycznego o powierzchni około 600 tys. mkw. w Lublinie. Magazyn ma obsługiwać przede wszystkim sklepy we wschodniej części Polski, gdzie przedsiębiorstwo ma najwięcej placówek. Głównym celem inwestycji jest znaczne obniżenie kosztów logistycznych i poprawa efektywności.

Nasz dotychczasowy system został stworzony w określonych okolicznościach i z punktu widzenia sieci był daleki od optymalnego – tłumaczy Cezary Baran. – Obecnie doszliśmy do poziomów wydajności, które już niewiele mogą być poprawiane. Naturalnym krokiem było więc stworzenie dodatkowych hubów, z których moglibyśmy zaopatrywać dużą liczbę sklepów.

Jak zapowiadają przedstawiciele spółki, centra przeładunkowe, które obecnie pośredniczą w zaopatrywaniu Stokrotek na terenie całego kraju, mają być systematycznie zastępowane pełnowymiarowymi centrami logistycznymi. 

Po otwarciu centrum w Lublinie będziemy szukać kolejnego miejsca – zapowiada Cezary Baran. – Nasza filozofia jest bardzo prosta: otwieramy nowe centra logistyczne tam, gdzie mamy wystarczająco duże nasycenie placówek detalicznych i jednocześnie w żaden sposób nie powoduje to zwiększenia nakładów na logistykę. To narzędzia, które mają poprawiać pozycję konkurencyjną poprzez zmniejszanie kosztów i poprawę efektywności. Taką strategię chcemy kontynuować.

Jak twierdzi Cezary Baran, spółka walczyć będzie o utrzymanie pozycji lidera pod względem nowych inwestycji w segmencie detalicznym. Zamierza także dbać o satysfakcję inwestorów z rezultatów w pozostałych obszarach aktywności poprzez poszukiwanie nowych produktów, rynków i podnoszenie efektywności aktywów.

Po trzecim kwartale br. przychody spółki Emperia Holding wyniosły 1,5 mld zł i były o ponad 2,2 proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku (1,47 mld zł). Przedsiębiorstwo zarobiło (po opodatkowaniu) prawie 37,26 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (17,47 mln zł).

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku

W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć  w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.

Problemy społeczne

Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych

Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

Regionalne - Śląskie

Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji

Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.