Mówi: | Krzysztof Gacek |
Funkcja: | brand manager |
Firma: | DS Automobiles |
DS chce konkurować z największymi graczami na rynku SUV-ów. Swój nowy model w tym segmencie będzie sprzedawać w specjalnej sieci salonów
Bez wielkich kampanii reklamowych, za to ze specjalnie zaprojektowaną siecią sprzedaży, która wykorzystuje najnowsze technologie – marka DS wprowadza na polski rynek DS 7 Crossback, swojego flagowego SUV-a z kategorii premium, który ma konkurować z BMW X1 czy Audi Q3. Model ma dwa wyróżniki – oryginalny design w wersji francuskiej i wnętrze naszpikowane multimediami oraz wszystkimi technologicznymi nowinkami, jakie są obecnie dostępne w segmencie premium.
– Rynek SUV-ów, w którym plasujemy nasz model DS 7 Crossback, jest tym segmentem, który rozwija się najprężniej. Widzimy masową tendencję przesiadania się klientów z sedanów klasy premium właśnie na samochody SUV, które zapewniają zupełnie inne doznania. Jest to w tej chwili moda, która przychodzi do nas z rynków zagranicznych. Dziś liczy się przede wszystkim ten segment – u wielu producentów to są główne sprzedające się modele – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Gacek, brand manager marki DS Automobiles.
Moda na crossovery i SUV-y ma się w najlepsze już kolejny rok z rzędu. W 2015 roku stały się najchętniej kupowanymi samochodami w Europie i obecnie blisko co czwarte auto, które opuszczają fabryki, należy do tego segmentu. Sprzedaż SUV-ów napędza europejski rynek motoryzacyjny (w listopadzie ub.r. osiągnęły w nim rekordowy udział sięgający 31,9 proc.). Według szacunków Automotive News Europe w 2020 roku poziom sprzedaży takich aut sięgnie już 2 mln sztuk (wzrost z 1,8 mln w 2017 roku). Luksusowe SUV-y również w Polsce cieszą się rosnącą popularnością.
W rynkowy trend chce mocniej wpisać się DS Automobiles, marka premium Grupy PSA, najmłodsza w jej portfolio. Na targach Motor Show w Poznaniu – najważniejszej wystawie motoryzacyjnej w Polsce – brand zaprezentował swój flagowy model DS 7 Crossback.
– Bezpośrednią konkurencją samochodu marki DS 7 Crossback są samochody z segmentu C premium, czyli takie auta jak BMW X 1, Audi Q3, Lexus NX i pozostałe modele producentów, którzy produkują tego rodzaju samochody. Pozycjonujemy ten samochód w klasie premium, o czym świadczą chociażby jakość wykonania, technologie użyte w naszym modelu, a także szereg elementów wyposażenia – mówi Krzysztof Gacek.
DS 7 Crossback ma umocnić pozycję marki w segmencie premium i jednocześnie wyznaczać kierunek i styl dla kolejnych, produkowanych przez nią samochodów. Flagowy SUV DS ma dwa wyróżniki – pierwszym jest oryginalny design, à la française. Samochód ma być uosobieniem luksusu, stąd wnętrze zaprojektowane tak, żeby przypominało minisalon, oraz ekskluzywne detale.
Drugi wyróżnik to technologie – model jest naszpikowany innowacjami, multimediami i wszystkimi technologicznymi nowinkami, jakie są obecnie dostępne w segmencie premium. Szereg aplikacji zapewnia dostęp do internetu, nawigacji satelitarnej, która w czasie rzeczywistym informuje o pogodzie czy korkach na trasie, oraz obsługi smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay czy MirrorLink.
– Ten samochód może być w pełni połączony ze wszystkimi systemami komórkowymi, które dzisiaj występują na rynku – mówi Krzysztof Gacek.
Wnętrze samochodu wyposażono m.in. w wysokiej jakości system hi-fi, który umożliwia podłączenie nawet czternastu głośników. System DS active scan skanuje drogę przed samochodem, przekazuje informacje do komputera głównego, a następnie automatycznie dostosowuje zawieszenie do warunków drogowych.
– To powoduje to, że kierowcy odczuwają właściwy komfort w danych warunkach drogowych – jednocześnie czują podłoże, ale i komfort z jazdy. Dodatkowo, z nowinek technologicznych mamy dwa bardzo duże,12-calowe ekrany, z których jeden jest umieszczony w miejscu zegarów, do dyspozycji kierującego samochodem. Na dużym wyświetlaczu znajdą się wszystkie informacje, np. płynące z systemu Night Vision o pojawiających się zagrożeniach na drodze, także z systemu nawigacji. Można go konfigurować w dowolny sposób – wylicza Krzysztof Gacek.
Flagowy DS 7 Crossback będzie sprzedawany poprzez specjalnie zaprojektowaną i stworzoną od podstaw sieć sprzedaży. W tym roku pojawią się w Polsce cztery butikowe salony DS Store i DS Salon – w Warszawie, Krakowie, Katowicach oraz Łodzi. W przyszłym roku dołączą Poznań, Trójmiasto, Szczecin i Wrocław. Sprzedaż będzie prowadzona wielokanałowo – co oznacza, że auto będzie można wybrać online i dokończyć proces zakupu w salonie. Nowością na miarę XXI wieku jest możliwość personalizacji i skonfigurowania swojego samochodu w wirtualnej rzeczywistości – w technologii DS Virtual Vision.
– W tej chwili model jest wprowadzany na rynek. Nie robiliśmy wielkich kampanii. Bardziej skupiamy się na konstrukcji sieci sprzedaży, otwieraniu nowych salonów, przeszkoleniem sprzedawców, czyli nad przygotowaniem sprzedaży samochodu we właściwy sposób, we wszystkich lokalizacjach, w których będą otwarte DS Store’y. Czeka nas duża praca w tym roku. Co miesiąc będziemy dorzucali nowe punkty dystrybucji. Opinie i informacje, które płyną z tych już funkcjonujących, pokazują że zainteresowanie klientów jest duże – mówi brand manager DS.
Czytaj także
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-05-14: Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-05-09: Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-04-24: Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
- 2024-05-13: Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
- 2024-05-08: Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.