News powiązane z przetwarzanie języka naturalnego
2023-04-05 | 06:25
Konsument
Branża turystyczna pozostaje w tyle w procesie cyfryzacji. Sztuczna inteligencja mogłaby znacznie ułatwić planowanie podróży
Turystyka wciąż jest branżą o niskim poziomie cyfryzacji w porównaniu z innymi sektorami takimi jak telekomunikacja, finanse, bankowość czy e-commerce. Przyczyną takiego stanu rzeczy w dużej mierze może być długotrwałe zamrożenie usług w tym sektorze w czasie trwania pandemii koronawirusa. Tymczasem turystyka ma duży potencjał dla wdrażania innowacji, zwłaszcza z zakresu sztucznej inteligencji. Tego typu rozwiązania mogą znacznie ułatwić proces wyszukiwania, planowania i obsługi podróży. Taka oferta może przyciągnąć zwłaszcza klientów z pokolenia Z, przyzwyczajonych do online’owych narzędzi.
2021-06-09 | 06:00
Firma
Stworzona w Polsce sztuczna inteligencja wyszuka potrzebne informacje w niemal każdym dokumencie. Pomoże prześledzić sprawozdania finansowe czy umowy biznesowe
Pracownicy spędzają ponad 25 proc. czasu na wyszukiwaniu informacji potrzebnych w codziennej pracy, podczas gdy może to za nich robić sztuczna inteligencja. Polska firma stworzyła narzędzie oparte na uczeniu maszynowym do ekstrakcji danych z nieustrukturyzowanych dokumentów. Sztuczna inteligencja może analizować i przetwarzać nawet najbardziej złożone, nieustrukturyzowane teksty, jak dokumenty prawne, sprawozdania finansowe czy umowy biznesowe. Narzędzie bazuje na przetwarzaniu języka naturalnego, dzięki czemu nie tylko adaptuje się do języka, lecz może także odpowiedzieć na zadane pytanie.
2020-10-19 | 06:00
Firma
Próbka głosu pozwoli zdiagnozować chorobę i wykryć niebezpieczeństwo. Nad rozwojem technologii pracuje polska firma
W ciągu ostatnich lat światowy rynek analizy mowy notuje szybki wzrost. Rozwój algorytmów Big Data i głębokiego uczenia się w połączeniu ze wzrostem mocy obliczeniowej sprawił, że możliwości analizy mowy są znacznie większe. Dla działów sprzedaży, marketingu i usług technologia analizy mowy oznacza wzrost przychodów i wydajności. To także korzyści dla samych użytkowników – technologia po samym głosie może zdiagnozować chorobę, a nawet stwierdzić, czy znajdujemy się w niebezpieczeństwie.