Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
INFORMACJA PRASOWA
do natychmiastowej publikacji
RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY
Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity uruchamiają projekt „Szlak Akademii Superbohaterów”. Pierwszym etapem jest plebiscyt na superbohatera, w którym głosy internautów wyłonią wizerunek polskiego naukowca, jaki ozdobi jedną z lokomotyw PKP Intercity.
Szczegóły plebiscytu
Z dniem 24 kwietnia rozpoczyna się plebiscyt, który potrwa do 8 maja 2024 roku. W głosowaniu, dostępnym na stronie www.akademiasuperbohaterow.pl/plebiscyt, każdy może oddać swój głos na jednego z dziesięciu wybitnych polskich naukowców. Wśród kandydatów znajdują się takie osobistości jak Maria Skłodowska-Curie czy Ignacy Łukasiewicz. Zwycięzca plebiscytu zostanie ogłoszony 9 maja, a jego wizerunek pojawi się na lokomotywie PKP Intercity, tworząc ruchomą platformę promującą polską naukę. Internautom w podjęciu decyzji pomogą ciekawie opisane biografie kandydatów, dostępne są na stronie internetowej dedykowanej akcji.
"Zachęcam do oddania głosu w plebiscycie Akademii Superbohaterów! Fundacja Nauka. To Lubię stawia na nieszablonowe podejście do popularyzacji nauki, a ten projekt to zdecydowanie jeden z nich. Pozwólcie, że naukowcy staną się przewodnikami w podróży pełnej odkryć. Wybierzcie swojego ulubionego bohatera nauki i dołączcie do nas na Szlaku Akademii Superbohaterów, odkrywając Polskę w zupełnie nowy sposób!" – opowiada o plebiscycie dr Tomasz Rożek, prezes Fundacji Nauka. To Lubię.
"Chętnie angażujemy się w akcje mówiące o sukcesach polskich naukowców, w tym tych związanych z koleją – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. Szlak Akademii Superbohaterów to z jednej strony przybliżenie dzieciom i młodzieży wybitnych postaci, ale także zachęcenie do wybrania się w podróż naszymi pociągami. Chcemy pokazać, że kolej to fascynujące historie, niezwykłe wynalazki, ciekawe rozwiązania techniczne i przyjemność z podróży.
Lokomotywa oklejona wizerunkiem wybranego superbohatera będzie podróżować po Polsce przez pół roku. Fundacja "Nauka. To Lubię" i PKP Intercity zachęcają do fotografowania lokomotywy i udostępniania zdjęć w mediach społecznościowych z hashtagami #akademiasuperbohaterów i #naukatolubie.
Akcja „Szlak Akademii Superbohaterów”
Inicjatywa obejmuje nie tylko plebiscyt, ale również stworzenie mapy szlaku Akademii Superbohaterów, emisję filmów edukacyjnych oraz prelekcje popularnonaukowe na dworcach polskich miast.
Mapa zaprezentowana na początku czerwca, wraz z przewodnikiem zawierającym propozycje wycieczek, pomoże odkrywać miejsca związane z nauką i polskimi naukowcami. Mapa i przewodnik zaoferują zarówno edukacyjne, jak i rozrywkowe elementy, idealne na rodzinne wyprawy czy szkolne wycieczki.
W letnich miesiącach na kanałach Nauka. To Lubię pojawią się trzy filmy edukacyjne o polskich kolejach, a we wrześniu planowane są dwa spotkania z dr. Tomaszem Rożkiem na dworcach kolejowych. Wydarzenia te zaoferują atrakcje, takie jak konkursy i prelekcje.
Projekt „Szlak Akademii Superbohaterów” to wyjątkowa okazja do poznania wkładu polskich naukowców w rozwój światowej nauki oraz atrakcyjna forma spędzenia czasu zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla wszystkich miłośników nauki.
---
Kontakt dla mediów: Dominika Maliszewska, Loudy Public Relations, + 48 506 564 182, projekt@loudy.pl
O Fundacji „Nauka. To Lubię"
Fundacja „Nauka. To Lubię", którą założył i kieruje dr Tomasz Rożek (dziennikarz i popularyzator nauki) zajmuje się edukacją i wszechstronnymi działaniami na rzecz promowania nauki oraz technologii. Tłumaczy dorosłym i dzieciom, jak działa świat. Regularnie organizuje wydarzenia edukacyjne i publikuje popularnonaukowe materiały wideo, mające na celu przybliżenie różnych dziedzin nauki szerokiej publiczności. W ramach swojej misji, przyznaje granty dla zdolnych, młodych naukowców. "Akademia Superbohaterów" to autorski projekt Fundacji. Idea powstała z potrzeby popularyzowania osiągnięć wybitnych Polaków, znanych i nieznanych naukowców, którzy przez wieki dokonywali znaczących często przełomowych odkryć. www.naukatolubie.pl
O PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia przewoźnik uruchamia około 400 pociągów. www.intercity.pl
Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates
Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio
Maciej Dolega w MediaMarktPolska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.