Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie czwartej edycji
21 kwietnia na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT odbyła się już po raz czwarty Konferencja w ramach projektu społecznego „Dziewczyny w Nowych Technologiach”, tym razem pod hasłem „IT to nie tylko programowanie”.
Obchodzone po raz czwarty Święto Kobiet i Dziewcząt w ICT zostało ustanowione przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) – działający przy ONZ jako agenda ds. telekomunikacji i nowych technologii. Z inicjatywy Magdaleny Gaj, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zorganizowana została konferencja, której celem jest zachęcanie dziewcząt oraz młodych kobiet do budowania swojej ścieżki kariery w sektorze nowych technologii.
Konferencja pod hasłem „IT to nie tylko programowanie” została zorganizowana w ramach projektu społecznego Dziewczyny w Nowych Technologiach, który wspiera działania zmierzające do zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze ICT. Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji podejmowała działania, których celem było zachęcanie dziewcząt i kobiet do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze technologicznym. Piętnaście lat temu ta branża była zamkniętym gronem mężczyzn. Sześć lat temu pomyślałam, że warto pracować nad problemem obecności kobiet w nowych technologiach, a od czterech, wraz z Partnerami, organizujemy konkursy o staże adresowane do studentek. Chciałabym, aby kobiety przestały myśleć o tym, że to branża dobra dla mężczyzn. Branża nowych technologii daje możliwości rozwoju. Odczarujmy stereotyp. Walczę o to również poprzez tę akcję – podkreśliła Prezes Gaj podczas przemówienia otwierającego Konferencję.
Branża IT to krwioobieg każdej gospodarki, a najbardziej efektywne zespoły, których praca przynosi benefity to zespoły mieszane, szczególnie pod względem płci, rasy, wieku – mówiła Magdalena Gaj.
Podczas tegorocznej konferencji odbył się panel dyskusyjny z udziałem partnerów projektu zaangażowanych w akcję promowania idei zachęcania kobiet do pracy w sektorze IT. Podczas dyskusji poruszano kwestie związane z rolą i miejscem kobiet w sferze informatyki i nowych technologii. W dyskusji wzięły udział uczestniczki poprzednich edycji konkursu i studenci. Paneliści podkreślali jak ważna jest obecność kobiet w branży, ich umiejętności i miękkie kompetencje. Kobiety scalają zespoły, mają łatwość komunikowania, pierwiastek empatii i co najważniejsze gigantyczny potencjał.
Głównym elementem projektu jest konkurs dla studentek kierunków technicznych. Nagrodą – płatne staże w najlepszych firmach branży technologicznej. W tym roku Partnerami Projektu są: SAS Institute Polska, Motorola Solutions Polska, Microsoft Poland, Sygnity, Cisco Systems, Huawei Polska, Telewizja Polska S.A., Ericpol. Konferencja była okazją do wzięcia udziału w warsztatach praktycznych, organizowanych i prowadzonych przez ich przedstawicieli.
Przypomnijmy, konkurs o staż w ICT jest częścią szerszego projektu społecznego „Dziewczyny w Nowych Technologiach, którego celem jest promocja udziału kobiet w sektorze nowoczesnych technologii oraz przełamanie stereotypów w tym zakresie. Konkurs jest przeprowadzany raz do roku w kolejnych edycjach, w tym roku od 15 marca do 10 maja. Jego głównym organizatorem jest Urząd Komunikacji Elektronicznej, wspierany przez Partnerów projektu, którzy są jednocześnie Fundatorami nagród – staży w firmach ICT.
Konkurs jest skierowany do studentek kierunków ścisłych i technicznych minimum II roku studiów licencjackich i magisterskich oraz roczników wyższych. Warunkiem udziału w konkursie jest rozwiązanie autorskiego zadania, przygotowanego przez wybraną firmę partnerską.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie internetowej UKE.
(źródło: UKE)
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.