Newsy

Grudzień i styczeń to czas internetowej aktywności dietetyków, trenerów i klubów fitness. Internauci żywo dyskutują o odchudzaniu

2016-01-12  |  06:30

Na przełomie roku w internecie jednym z dominujących tematów były postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania. Gorącą debatę na ten temat przerwano tylko na kilka dni świątecznych, kiedy niewiele osób przestrzega diety. Grudzień i styczeń to okazja dla firm zajmujących się szeroko pojętym zdrowym trybem życia, trenerów, a także klubów fitness i sklepów sportowych. Najbardziej aktywni są jednak specjaliści od diet.

Według danych IMM od grudnia w internecie pojawiło się ponad 85 tys. wzmianek dotyczących odchudzania, z czego prawie połowa ukazała się na Facebooku. 65 tys. stanowiły wpisy unikalnych użytkowników dotyczące postanowień noworocznych.

Postanowienia noworoczne mają to do siebie, że często nie są realizowane. Zależy to głównie od naszej motywacji, która jednak w okresie świątecznym nieco spada. W święta użytkownicy nie za bardzo lubią się odchudzać, o czym świadczy fakt, że jednak informacji o odchudzaniu pojawiło się zdecydowanie mniej – zwraca uwagę w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Karolina Masalska specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów.

Internauci powrócili do tematu tuż przed sylwestrem. W dniach 28–31 grudnia pojawiło się 12 tys. wzmianek.

Wpisy były związane z tym, że każda z pań chciałaby założyć swoją wymarzoną, ulubioną sukienkę, a niekoniecznie zaszywać ją na sobie po obfitych świątecznych obiadach. Jest to związane z powiedzeniem: „nowy rok, nowa ja”. Na ten temat pojawiło się również dużo memów w sieci, które powstają w odniesieniu do postanowień noworocznych – mówi Masalska.

Dyskusja na temat odchudzania nie ucichła również na początku stycznia. W pierwszych siedmiu dniach nowego roku pojawiło się ponad 19,5 tys. informacji w internecie oraz social mediach.

Szacuje się, że ze wszystkich informacji, które ukazały się na temat odchudzania, około 20 proc. odnosiło się do różnego rodzaju ćwiczeń, treningów i fitnessu – mówi Masalska.

Dlatego czas poświąteczny to doskonały okres dla firm produkujących sprzęt sportowy bądź promujących zdrowy tryb życia.

Trenerzy personalni czy eksperci ds. fitnessu prześcigali się w internecie i social mediach, żeby zachęcić wszystkich internautów do pracy nad sobą. Radzili jak schudnąć w jak najszybszym czasie i zapewniali, że po plaży w przyszłym roku na pewno będziemy biegać z figurą modelki Victoria’s Secret – mówi Karolina Masalska.

Z analizy wpisów wynika, że planując odchudzanie, Polacy zdecydowanie wolą postawić na wyrzeczenia niż wysiłek. Od ofert sportowych większą uwagę internautów przykuły diety.

– Informacje na ten temat stanowiły ponad 80 proc. wszystkich informacji, które dotyczyły odchudzania. Najczęściej tego typu wpisy pojawiały się na Instagramie – ponad 3 tys. informacji. Były to głównie zdjęcia, przepisy, porady od innych internautów, jakie suplementy diety warto stosować i jakie się sprawdziły. Najczęściej stosowano hashtag #dieta albo #fitandhealthy – wyjaśnia specjalista ds. PR w IMM.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.