Wszystkie newsy

2012-07-09 | 06:55
Konsument
Poczta Polska chce być jak poczta niemiecka czy szwajcarska Wszystkie newsy

Poczta Polska chce być jak poczta niemiecka czy szwajcarska

W Poczcie Polskiej szykują się duże zmiany: listy i przesyłki będzie można śledzić w internecie, a doręczyciele będą wyposażeni w telefony komórkowe. – Poczta Polska musi stać się instytucją, do której klient przychodzi, bo chce – tłumaczy Jerzy Jóźkowiak, prezes zarządu. Państwowy monopolista czasu ma coraz mniej, bo za pół roku rynek zostanie częściowo uwolniony. A do podziału jest tort warty 7 miliardów złotych rocznie.
więcej
2012-07-06 | 06:26
Konsument
Przecenioną rzecz można zareklamować

Przecenioną rzecz można zareklamować

Wyprzedażowy szał trwa. – Kupując towar na wyprzedażach, przysługuje nam pełne prawa klienta – przypomina Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczy to m.in. możliwości reklamowania wadliwego towaru, o czym nie zawsze wiedzą klienci i o czym zdarza się zapominać niektórym sprzedawcom. Warto również pamiętać, że nie wszystkie sklepy przyjmują zwroty towaru i mają do tego pełne prawo.
więcej
2012-07-04 | 06:37
Turystyka
UOKiK: 57 proc. Polaków nie czyta umów z biurami podróży

UOKiK: 57 proc. Polaków nie czyta umów z biurami podróży

Świadomość polskich turystów wciąż jest niska. Z badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i TNS Polska wynika, że w przypadku nieudanego wyjazdu zaledwie 7 proc. turystów wie, ile ma czasu na jego zareklamowanie. Większość ankietowanych przyznała, że nigdy nie czytała podpisywanej z biurem umowy. A zdaniem przedstawicieli UOKiK-u, zapoznanie się z umową to podstawa, by w czasie urlopu uniknąć przykrych niespodzianek.
więcej
2012-07-02 | 06:45
Ubezpieczenia
PZU Życie zmieniło zakwestionowane przez UOKiK przepisy przed nałożeniem kary

PZU Życie zmieniło zakwestionowane przez UOKiK przepisy przed nałożeniem kary

PZU Życie zmieniło kontrowersyjne zapisy w umowach, zanim UOKIK nałożył karę - twierdzi rzecznik PZU. Sprawa dotyczy definicji zawału serca, która zdaniem UOKiK, mogła uniemożliwić wypłatę odszkodowań. – Jeśli chodzi o samą karę nałożoną na nas przez Urząd, wyrok nie jest prawomocny. Rozważymy odwołanie – podkreśla Michał Witkowski, rzecznik PZU.
więcej
2012-06-25 | 06:45
Handel
Sklepy BP z poszerzoną ofertą Carrefoura. Testy trwają

Sklepy BP z poszerzoną ofertą Carrefoura. Testy trwają

Placówki Carrefour Express mogą zastąpić tradycyjne sklepy na stacjach benzynowych BP. – Oczywiście, jest taka możliwość – mówi prezes zarządu BP Polska, Bogdan Kucharski. – Wszystko zależy od wyników testów, prowadzonych obecnie w kilku polskich miastach.
więcej
2012-06-15 | 06:21
Telekomunikacja
PTK Centertel stawia na sprzedaż usług w pakiecie

PTK Centertel stawia na sprzedaż usług w pakiecie

PTK Centertel stawia na pakietyzowanie usług. Linia stacjonarna to dziś przede wszystkim dostęp do szybkiego internetu i możliwość oglądania telewizji. Na drugim planie są rozmowy telefoniczne.
więcej
2012-06-12 | 06:55
Infrastruktura
Od nowego roku koniec z monopolem Poczty Polskiej. Trwają ostatnie prace

Od nowego roku koniec z monopolem Poczty Polskiej. Trwają ostatnie prace

Rząd kończy już prace nad ustawą Prawo pocztowe. Wkrótce powinna trafić do Parlamentu, więc – zdaniem Magdaleny Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej – termin otwarcia rynku pocztowego nie jest zagrożony. To oznacza, że od 1 stycznia 2013 roku inni operatory pocztowi, oprócz Poczty Polskiej, będą mogli dostarczać listy ważące do 50 gramów.
więcej
2012-06-11 | 06:30
Energetyka
Białe certyfikaty, czyli premia dla oszczędzających energię

Białe certyfikaty, czyli premia dla oszczędzających energię

Polscy przedsiębiorcy będą mogli zarobić na oszczędzaniu prądu. Od przyszłego roku wchodzi w życie system białych certyfikatów, który to umożliwi. Jednak zdaniem prof. Skoczkowskiego z Politechniki Warszawskiej skorzystają z niego tylko najwięksi.
więcej
2012-05-25 | 06:50
Energetyka
Lawinowo rośnie liczba osób zmieniających sprzedawcę prądu

Lawinowo rośnie liczba osób zmieniających sprzedawcę prądu

W I kwartale roku na zmianę sprzedawcy energii zdecydowało się ponad 22 tysiące odbiorców. To oznacza 70-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. - Rośnie świadomość konsumentów, ale wciąż powinni ostrożnie podejmować takie decyzje - mówi Agnieszka Głośniewska, rzeczniczka Urzędu Regulacji Energetyki.
więcej
2012-05-07 | 06:50
Ubezpieczenia
Lawinowo rosną skargi na ubezpieczycieli

Lawinowo rosną skargi na ubezpieczycieli

O ponad jedną piątą w ciągu roku zwiększyła się liczba skarg na firmy ubezpieczeniowe. Najczęściej klienci narzekają sprawy związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi OC i AC oraz na życie.
więcej
2012-05-04 | 06:30
Turystyka
Pasażerowie z Unii Europejskiej pod specjalną ochroną

Pasażerowie z Unii Europejskiej pod specjalną ochroną

Twój samolot miał kilkugodzinne opóźnienie? Lot został odwołany? A może na lotnisku zgubiono twój bagaż? Pasażerowie w Unii Europejskiej nie zostaną pozostawieni sami sobie. O czym warto pamiętać w takiej sytuacji - radzi Europejskie Centrum Konsumenckie.
więcej
2012-04-26 | 06:25
Konsument
Polacy więcej kupują na wiosnę. W II półroczu zaczną oszczędzać

Polacy więcej kupują na wiosnę. W II półroczu zaczną oszczędzać

Paliwa, odzież, meble i sprzęt domowy - to działy, w których Polacy znacznie częściej robili zakupy w marcu niż miesiąc wcześniej. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 15,7 proc. w porównaniu do lutego - wynika z danych GUS. - Te dane nie świadczą o tym, że gospodarka gwałtownie ruszyła do przodu - uważa Janusz Szewczak, główny ekonomista SKOK.
więcej
2012-04-18 | 06:30
Przemysł spożywczy
Biuro Promocji Jakości: Polskie mięso coraz gorszej jakości

Biuro Promocji Jakości: Polskie mięso coraz gorszej jakości

Spada jakość polskiego mięsa i wyrobów mięsnych, a co za tym idzie również ich sprzedaż. - Sama branża nawarzyła sobie tego piwa - uważa Tadeusz Wojciechowski, prezes Biura Promocji Jakości. Z kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych wynika, że duża część produktów nie jest zgodna z deklarowaną jakością.
więcej
2012-04-13 | 06:45
Handel
Spory konsumenckie w UE będą rozwiązywane online i bezpłatnie

Spory konsumenckie w UE będą rozwiązywane online i bezpłatnie

Reklamacje towarów i usług kupionych za granicą mają być dostępne przez internet. W instytucjach unijnych trwają prace nad uruchomieniem nowej platformy, która ułatwi dochodzenie swoich roszczeń zarówno konsumentom, jak i sprzedawcom. Pomysłodawcy liczą, że to wzmocni wzajemne zaufanie i ożywi transgraniczny handel, również elektroniczny.
więcej
2012-03-16 | 10:08
Energetyka

Za 2 tygodnie gaz droższy o 7-10 proc. dla odbiorców indywidualnych

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził nowe, wyższe taryfy dla PGNiG. Rachunki konsumentów wzrosną o średnio 7-10 proc. Odbiorcy przemysłowi zapłacą jeszcze więcej. Postępowanie URE trwało ponad 4 miesiące. Sprzeciw regulatora budziła przede wszystkim wysokość wnioskowanej podwyżki.
więcej